Kers op de taart - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Kers op de taart - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Kers op de taart

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

20 Juni 2014 | Nederland, Schiphol

Tijdens de 8:30 uur durende vlucht tussen Beijing en Warschau, boven Rusland heb ik de balans van de reis opgemaakt - een gewoonte van Anna die ik met liefde overgenomen heb. In een vliegtuig ben je in niemandsland en nergens echt aanwezig, je bent tussen twee bestemmingen en kan zowel terug- als vooruitkijken.

Terugkijkend op onze trans-Mongolië tour kan ik alleen maar zeggen dat het geweldig was. We hebben alles eruit gehaald wat erin zat en alles gedaan wat we wilden doen (nouja, bijna alles, de bucketlist blog wordt nog geüpload!) Rusland was een bijzondere ervaring die ik voor geen goud had willen missen. Mongolië was nog zo veel beter dan verwacht en gehoopt; Beijing was de letterlijke en figuurlijke kers op de taart, in alles een hoogtepunt en ik ben blij dat ik de reis zo heb kunnen afsluiten (en stikjaloers op Isolde dat zij nog verder gaat!) De stad, het eten, de mensen, de gezelligheid met iedereen die we ontmoet hebben... Het was zo leuk dat onze groepen mixten: de Zweden en de Nederlanders, later de Britse meiden uit de trein Irkutsk-ulaanbaatar erbij en zelfs Nicole van de Mongolië reis hebben we nog gezien. En alle mogelijke combinaties van deze groepjes. De dingen die we gedaan hebben, gezien hebben, lekker op onze manier en altijd met een knipoog. Een willekeurig restaurantje uitzoeken en geweldig eten bestellen zonder dat je de kaart kan lezen, in de verboden stad eerst maar even koffie drinken om de drukte te ontsnappen en nog steeds elke dag iets nieuws proeven. Willekeurige winkels inlopen op de laatste dag, na een willekeurige wandeltocht door de hutongs van Beijing en met de meest geweldige linnen broeken ooit thuiskomen, voor een geweldige prijs. Hadden we nog ruimte in de backpack? Nee, alles behalve, ik zat op 27,5 kg en de heenreis op 17. Gelukkig deed niemand moeilijk over mijn overgewicht en kunnen alle souvenirs mee naar huis! En we hebben een boel souvenirs...

Vooruitkijkend denk ik vooral aan Maastricht, de volgende stap. Hoewel het nog even duurt voordat ik begin (1 september) en we nog geweldige zomerplannen hebben (mensen opzoeken, mensen die langskomen, kanoën in Zweden), ben ik mentaal al bezig met de voorbereiding op weer een verhuizing, nieuwe mensen en een nieuwe studie. Daarnaast kijken Isolde en ik samen vooruit naar nog meer reizen samen, we zijn een gouden duo geworden dat elkaar gemakkelijk aanvoelt en met dezelfde verwachtingen en behoeften op reis. Gisteravond, na een prachtig avontuur bij een groep Chinezen aan tafel met een cola fles gevuld met whisky, sloeg Thomas op weg naar t hotel z'n armen om ons heen en noemde ons een dynamisch duo. Zo voelt t ook wel, we vullen elkaar aan maar zijn ook altijd onszelf. Ik kijk er naar uit nog veel meer avonturen te beleven met mijn geweldige travel buddy!

  • 20 Juni 2014 - 21:14

    Rudi:

    Mooie verhalen Kyra. Welkom thuis!

  • 20 Juni 2014 - 21:33

    Lilian:

    Over een half uurtje rijd je Dokkum al weer in, of all places!
    Maar..........home sweet home! En er komen meer reizen. We zetten je eerst onder de douche en bereiden de wasmachine voor op overuren draaien. Gelukkig weer heelhuids terug, weliswaar met rood haar maar dat nemen we op de koop toe. Welkom thuis lieve meid, fijn dat je weer terug bent.
    Mam

  • 21 Juni 2014 - 08:12

    Suus:

    Mooi zo, ik verwacht namelijk een bezoekje in Ozzie :) geniet van de zomer en van de voorbereidingen voor Maastricht! Ben benieuwd naar de bucketlist blog haha xxx Suus

  • 21 Juni 2014 - 12:44

    Jvdwoudeleen:

    wat een heerlijk avontuur en je reismaatje gevonden (voor het leven).
    fijne zomer gewenst en succes in Maastricht. liefs, Oma

  • 09 Juli 2014 - 04:17

    Jo:

    Meid, ik ben wat verlaat met alles bijlezen en ik ben nog niet klaar. Maar ik vind het echt ontzettend leuk om te zien hoe jij het naar je zin hebt gehad. Ik zal bij je andere entries vast ook nog een commentje hier en daar achterlaten en laten we snel een keertje kletsen. Hetzij irl of via videochat! Ik ben heel benieuwd naar alles verder! Dikke kus en liefs, Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1221
Totaal aantal bezoekers 74398

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: