Dushi Korsou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Dushi Korsou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Dushi Korsou

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

07 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Een heel kort berichtje want na een week internetloos te zijn geweest, wil de hele familie op de computer en we moeten eigenlijk nog naar het museum en en en... nou, we hebben het dus druk, heel erg naar allemaal.

Het is hier warm, zonnig en tropisch, Curacao is altijd feest. Zondag ben ik met Saskia naar Wet & Wild geweest, de rest van de tijd hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Lezen, zonnen, zwemmen. Gister met m'n zus de hele dag op stap, vanochtend naar een landhuis en zometeen dus naar een museum. Morgen duiken, zondag weer terug vliegen.

Het gaat weer zoooo snel en ik ben nog niet helemaal bekomen van de cultuurshock, maar het valt me ook wel weer op hoe snel ik wen aan de 'normale' dingen: de koelkast opentrekken en er achteloos vanalles uithalen, een koelkast is een luxe. En een volle koelkast al helemaal! Of dikke handdoeken, een voor m'n haar en een voor de rest. Een zwembad, een hangmat, en dan ruziemaken over dat je niet met je natte zwemkleding in de hangmat mag liggen. Een week geen internet en allemaal ongeduldig wachten tot de ene na 10 minuten klaar is zodat de andere 10 minuten mag. Allemaal luxeproblemen... maar toch doe ik het alweer bijna automatisch.

Vorige week zaterdag gingen we varen en aan het water stonden zulke grote huizen, met groot zwembad en overbodige luxe, iedereen wilde er wonen. Ik kan me niet voorstellen dat je daar gelukkig van word. Maar toch kijk ik er met open mond naar. Het is gewoon niet voor te stellen hoe sommige mensen zo leven, terwijl je de week ervoor mensen in een hutje hebt zien leven. Maar he, that's life. Blijkbaar.

Liefs, tot snel!

Ps. ik heb dus maar 10 minuten internettijd, dus ik ga morgen/maandag als ik terug ben weer alle mails beantwoorden! Maar ik heb ze wel gelezen, thnx!

• 07 Mei 2010 - 18:32

Myranda:

Leuk berichtje Kyr! Ik neem aan dat je al helemaal bent bijgekleurd. We gaan snel ff wat activiteiten plannen! Snappe jo? Bel je me als je weer in het pittoreske Dokkum bent?

Liefs

• 10 Mei 2010 - 04:43

Sij:

Dag Kyra, Wat een belevenissen en tegenstellingen. Ik heb een tijdje niet opgelet, omdat ik het op school erg druk had. Mevrouw Louissen en ik hebben een presentatie van jou als project ingediend voor de projectdagen. Ikvraag meaf of je al contact met haar hebt gehad. Wil je haar eventueel even mailen? loc@dockinga.nl (let op: niet meer dockingacollege.nl !!!!). Groet vooreerst en hopenlijk tot in juni ? gr, sij