Home sweet... Curacao? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Home sweet... Curacao? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Home sweet... Curacao?

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

26 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik ben nog geen 24 uur thuis geweest en heb in drie dagen meer gereisd dan in de afgelopen 3 jaar... maar nu ben ik even twee weken vrij, helemaal vrij, twee weken vakantie. Zon zee strand, zwemmen lezen chillen. Heerlijk, even bijkomen.

Maar wat een gevlieg, letterlijk en figuurlijk. Ik heb natuurlijk al wat verteld over de reis van Gambia naar Nederland en dat m'n vrienden zo gek waren om me met een bootje door Dokkum te varen alsof het hoogzomer was, later zijn we nog op stap geweest, was ik rond twee uur thuis... en om 4 uur ging de wekker weer. Home sweet home - en dan ga je weer weg. Om 5 uur in de auto, om half 10 vliegen, om 3 uur Antilliaanse tijd (6 uur vroeger dan in Nederland) geland. Dit was wel echt een lange, verschrikkelijke reis en ik had 't he-le-maal gehad, vooral toen we er bij de tussenlanding op St. Maarten niet uit mochten en per se moesten blijven zitten. Maar toen we ein-de-lijk geland waren, viel het allemaal mee, paspoortcontrole, bagage ophalen en douane ging soepel (heb ook nog heel leuk gekletst met een meisje dat voor het eerst op Curacao kwam, een vriendin bezoeken, samen gewacht bij de paspoortcontrole en op bagage. Drie keer raden: een Fries), en toen werd ik opgehaald, en race race race heb ik een douche genomen en zijn we gelijk gaan varen.

Alles gaat zo ontzettend snel dat ik het niet meer bij kan houden, ik besef met nog steeds niet dat ik al weer thuis ben geweest en nu weer weg ben. Ik ga van de ene cultuurshock naar de andere en gister toen we aan het varen waren, was het zo surrealistisch: wat een luxe. Voor de eigenaren van de boten allemaal heel normaal, voor mij (zo net uit Afrika geplukt) een overdaad aan luxe.

Na het varen even een soepje gegeten en gelijk op bed, want ik zakte eindelijk in. Bij aankomst op Curacao was ik helemaal over m'n slaap heen, net als zaterdag bij aankomst in Nederland, maar toen we na het varen terug kwamen, zakte ik helemaal in en ben ik als een blok in slaap gevallen. Natuurlijk werd ik om half 3 wakker (half 7 Gambiaanse tijd, ja, zo vroeg moest ik doordeweeks inderdaad op) maar daarna ben ik weer lekker door gaan slapen en ik denk dat ik straks weer m'n bedje in duik. Ik ben hier tenslotte om te relaxen.

Liefs


Ps. wil je de oude reisverslagen uit Gambia nog een keer doorlezen? (ik wel vandaar dat ik ernaar op zoek was) Ga links boven onder menu naar profiel en kijk bij mijn andere reizen: vrijwilligerswerk in Gambia. Aanklikken en lezen maar :)
Pps. Het kan ook makkelijker, kijk links :P en er komen nog steeds nieuwe foto's bij, dus stay tuned!

  • 26 April 2010 - 16:57

    Theo:

    Het lijkt wel een les: omgaan met contrasten! We komen eraan,
    Tot snel.

  • 26 April 2010 - 18:05

    Jvdwoudeleen:

    Wat een cultuurshock..maar het is je gegund, geniet lekker.meisjes van Herbert zullen het dolgezellig vinden. je zult harten veroveren. Liefs, Oma

  • 26 April 2010 - 20:08

    Lilian :

    Als de tijd vliegt,

    vlieg dan mee!

    XXL

  • 27 April 2010 - 15:05

    Saskia Van Adelberg:

    Heey!

    Op Curacao, wat leuk! Tot wanneer blijf je? Eigenlijk moet je zondag echt mee gaan stappen, dat is de leukste avond. Vanaf 6 uur happy hour bij Wet&Wild(mambo beach)!

    Xx

  • 29 April 2010 - 14:46

    Saskia Van Adelberg:

    Leuk dat je zondag er ook bent! Vanavond ga ik ook naar Mambo, daar is een koninginnenacht feest. Misschien ook leuk om heen te gaan? Dan meet ik je daar! Mn nummer hier is (05999)5183841. In ieder geval tot zondag!

    Xx

  • 01 Mei 2010 - 21:47

    Jelmer Peterson:

    Excusses excusses. Ik wou je echt niet wakker bellen! Moet vaker je blogs lezen...

    Maar Ik zie je hoop ik snel weer een keer! Gaan we een stukje wandelen! Lijkt me awesome!

    Groeten uit de lage landen,

    Jelmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Vakantie op Curacao

even bijkomen...

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2010

Dushi Korsou

26 April 2010

Home sweet... Curacao?
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 74664

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: