Ik durf mee naar Vietnam! - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Ik durf mee naar Vietnam! - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Ik durf mee naar Vietnam!

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

20 Mei 2010 | Nederland, Dokkum

Voor de vaste lezers die denken, huh, wat is dit nou, Vietnam?? Kijk op m'n hyves bij m'n WWW, klik op de link, lees alles over het project en word gelijk mijn supporter :)

Het doel van dit 'reisverslag' is om mijn motivatie voor de reis naar Vietnam onder woorden te brengen. Ik hou wel van schrijven, denk dat ik ook best leuk kan schrijven, maar dan vooral over ervaringen. Motivatie? Ik doe m'n best.

'Waarom wil jij mee naar Vietnam?' was de vraag. Het is een kans, het is een uitdaging, spannend, geweldig! Toen ik na 3 dagen in het vliegtuig eindelijk even rust had op Curacao en ik las 'Durf jij mee... naar Vietnam?' dacht ik, natuurlijk! Gaaf! Maar... waarom eigenlijk?

Laat ik me voor de nieuwkomers nog even voorstellen: mijn naam is Kyra Franck, ik ben 19 jaar en woon op het moment in Dokkum (ja, dat is in Friesland). Vorig jaar mei was ik net als de arme examenleerlingen van dit jaar, druk bezig met mijn examens van het VWO en... ik ben geslaagd! (wat nogal een wonder was, in mijn ogen... ssst) Daarna heb ik besloten voor een tussenjaar, niet omdat ik niet wist wat ik wilde... dat wist ik heel goed, namelijk: een tussenjaar. Daarna? Geneeskunde? Ja, dat wilde ik al jaren maar... daar begon ik wat aan te twijfelen.

Goed, het tussenjaar. De eerste paar maanden heb ik eigenlijk weinig nuttigs gedaan, wat gewerkt, baantje hier baantje daar, vrijwilligerswerk, projectje hier projectje daar, maar allemaal erg regionaal en ik wilde graag wat meer. Toen kwam Gambia in beeld. Eind november ben ik voor 5 maanden naar Gambia vertrokken, om daar te werken in een ziekenhuis. Daar kan ik heel veel over gaan vertellen, heb ik ook al gedaan op deze blog dus dat doe ik niet weer. In het kort: geweldige ervaring, veel geleerd over de cultuur, het land en de bevolking van Gambia... maar ook over mezelf, bijvoorbeeld dat ik echt wel geneeskunde wil gaan studeren.

Wat heeft dit nou met de leprastichting en Vietnam te maken? Ten eerste, ik heb de smaak te pakken. Ik wil graag meer reizen, meer landen zien, meer mensen helpen. Door ergens niet op vakantie te gaan maar met de lokale bevolking te werken, leer je een land echt kennen en zie je niet alleen het zon-zee-strand-plaatje wat in elk tropisch land toch bijna hetzelfde is.

Ten tweede denk ik dat ik een goede aanvulling op het team kan zijn, aangezien ik ervaring heb opgedaan met werken in een ziekenhuis in het buitenland. Natuurlijk is het tussen Gambia en Vietnam weer een wereld van verschil, maar alle beetjes helpen. Ik heb al veel geleerd in het ziekenhuis in Gambia, maar ik hoop hier nog veel meer te leren, over Vietnam, een ander land, een andere cultuur. Over lepra en dan meer de sociale dan de medische kant: hoe help je mensen weer 'mens' te worden?

Ten slotte: (even een stukje mezelf ophemelen) ik ben creatief, gemotiveerd en kan hard werken. Ik ben een doorzetter en wil graag andere mensen helpen. Het initiatief van de leprastichting vind ik ontzettend mooi en ik zou het geweldig vinden om een bijdrage te kunnen leveren.

Kortom: ik wil het gewoon heel graag ^^

Liefs

Ps. Helemaal enthousiast geworden? Word mijn supporter via http://www.durfjijmee.nl/Inschrijven/supporter.php

Pps. Nog enthousiaster? Doneren kan via http://www.leprastichting.nl/actie/Profiel/25/Mee_naar_Vietnam

  • 20 Mei 2010 - 14:12

    Alexandra Snouck H.:

    Hee Kyr!

    Tof stukje! Zoals je al wist ik ben al supporter:D

    Ik hoop voor je dat je gaat!

    xxx

  • 29 Mei 2010 - 09:12

    Tiny Beckers-Conteh:

    Hoi Kyra.
    Je gaat van de ene kant van de wereld naar de andere.Altijd goed.Veel ervaring opdoen in verschillende landen.Ook goed.Ik hoop voor je,dat het lukt en ik duim voor je.Ben al je supporter.
    Liefs Tiny

  • 29 Mei 2010 - 22:39

    Letty:

    Hi Kyra,
    Natuurlijk support ik jouw, ik heb me ingeschreven, en jammer genoeg ga ik een paar dagen weg, anders was ik heerlijk komen eten bij Kota Radja.
    Veel succes,
    Liefs Letty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 74445

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: