Tips zijn welkom - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Tips zijn welkom - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Tips zijn welkom

Blijf op de hoogte en volg Kyra

02 December 2016 | Nederland, Maastricht

Over anderhalve week zitten we in een vliegtuig naar Johannesburg. Erg onwerkelijk, vooral omdat ik terwijl ik dit type, nog in de schoolbanken zit en leer over (projectiel) brakende kindjes. Maar wel erg leuk, want Linda en ik zitten naast elkaar onze hostels en activiteiten uit te zoeken. Zo veel te doen in zo weinig tijd (niet helemaal waar, Anton en ik hebben 4 weken de tijd en daarna kunnen Linda en ik 2 maanden lang elk weekend iets anders doen). Maar we hebben nu al last van keuze stress: het land heeft zo veel te bieden! Vandaar deze voortijdige blog: we horen graag tips van de ervaren Zuid-Afrika gangers, de dromers die boeken over Zuid-Afrika hebben gelezen, de Floortje-fans en de tips die je via-via-via hebt gehoord.

Anton en ik vliegen 12 december naar Johannesburg. Van daar nemen we of de route via Wild Coast of via Vrijstaat naar Bulungula hostel, een afgelegen community-owned hostel aan de kust. Van daar rijden we naar Kaapstap, met de nodige tussenstops (tips graag!), waar we een week verblijven en oud-en-nieuw vieren met Linda en Frank. Daarna bedenken we een plan om vanaf Kaapstad terug te gaan naar Johannesburg, waarvandaan Anton op 12 januari weer terug vliegt naar Stockholm. Vlak daarna begin ik met mijn co-schap in Pretoria. Ergens tussendoor of vlak voor de start van het co-schap moet ik nog even het land uit om mijn visum te vernieuwen (Lesotho, Swaziland).

Wat wil ik nou van jullie, mijn trouwe reisblog-fans? Allereerst: super leuk dat je dit leest en ik zal mijn best doen om regelmatig een update te plaatsen. Wij zijn nog op zoek naar dat leuke hostel, die geweldige wijnboerderij, dat afgelegen restaurant met het perfecte eten. Kortom, die speciale tips die onze reis extra bijzonder gaan maken. Verder zoeken Linda en ik leuke weekend-tripjes voor de omgeving Pretoria/Johannesburg. Weet je iets leuks, of ken je iemand die dit kan weten? Laat het me weten! De beste tip wordt beloond met een souvenir bij terugkomst :)

• 02 December 2016 - 17:33

Rudi :

Leuk Kyra! Ik kijk uit naar je reisverslag.

• 14 December 2016 - 18:03

Theo:

We zijn erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen, indrukken en belevenissen. Dus......snel in de pen en laat de foto's maar doorkomen! Kunnen in donker kikkerland wel wat zonneschijn gebruiken.