Update Durf Jij Mee - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Update Durf Jij Mee - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Update Durf Jij Mee

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

01 Juni 2010 | Nederland, Dokkum

IK STA OP DE 6e PLAATS!!!


Dat smsje stuurde ik gister naar ouders, zus en broertje, vrienden en vriendinnen... De uitleg: ik sta op de 6e plaats in de top 25 van Durf Jij Mee, de eerste ronde van de wedstrijd is afgelopen en dat betekent dat ik doorga naar de tweede ronde, de gespreksronde!! Ik stond helemaal te stuiteren toen ik gister zag dat ik op de 6e plaats stond, want... ik begon op 40, na de bonuspunten (die ik gekregen heb voor de motivatieopdracht, zie vorige blog!) stond ik op 26 maar ja, ik moest toch echt in die top 25 komen! Dat ik in een weekend 20 plaatsen omhoog zou sprinten, had ik nooit verwacht.

Hoe ik dan zo snel omhoog ben geklommen? Dat komt door de geweldige steun van alle lieve mensen in mijn omgeving. Dit weekend ben ik druk bezig geweest met het inzamelen van geld voor de Leprastichting in Vietnam, en dat was een groot succes! In totaal heb ik 519 euro opgehaald en dat had niet gekund zonder mijn omgeving!
Speciale dank voor:

- Chin. Ind. Restaurant Kota Radja, en dan speciaal mijn bazin Alexo, met wie ik een mooie deal voor de actie 'Chinees voor Vietnam' kon sluiten en die de bedragen 'in de pot' naar boven afrondde.
- De heren van voetbalvereniging Be Quick 7, die er geen probleem van maakten om 'even iets in de pot te stoppen'. Een geweldige opbrengst van geweldige kampioenen!
- De eigenaars en het personeel van De Refter, bij wie ik spontaan piano mocht spelen en die tegelijk een goed woordje voor me deden, waardoor ik weer een mooi bedrag kon ophalen!
- Natuurlijk pap & mam, voor zowel de mentale steun als het activeren van hun vrienden, familie en kennissen. Zonder jullie had ik dit niet gekund :)

En verder natuurlijk al mijn vrienden, familie, bekenden en onbekenden (ja echt!) die me op allerlei verschillende manieren gesteund hebben. Ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken, ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

Waar gaat het geld nou eigenlijk precies naartoe? Een stukje van de site van de leprastichting:


"Elke euro die je inzamelt gaat naar Vietnam. Omdat het aantal nieuwe patiënten daar gelukkig steeds verder afneemt, verschuift het werk van de Leprastichting naar revalidatie. (...) Om je een beetje een idee te geven van wat dat allemaal kost, hieronder een paar voorbeelden:

€ 4,- Aangepaste sandalen + instructie voetverzorging (om verdere handicaps te voorkomen)
€ 55,- Beenprothese op maat (patient kan weer lopen!)
€ 60,- Kind van een ex-leprapatiënt (die het zelf niet kan betalen) één jaar naar school (educatie geeft kans op een betere toekomst)
€ 72,- Oogoperatie inclusief nazorg (om blindheid te voorkomen)
€ 500,- Opzetten zelfzorggroep (waarin patienten elkaar stimuleren om goed voor hun gevoelloze handen en voeten te zorgen om handicaps te voorkomen)
€ 1000,- Bouw eenvoudig huis met toilet en waterpomp voor arme gehandicapte patiënt en familie (om niet langer in een krot of hut te hoeven wonen)"


Donatie zijn natuurlijk nog altijd welkom, de leprastichting heeft nog altijd uw steun nodig en de leprapatienten kunnen nog altijd hulp gebruiken!

Nu maar hopen dat ik door die gespreksronde heen kom, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

  • 01 Juni 2010 - 09:19

    Loes:

    echt super vet,
    gefeliciteerd. Een beetje je charmes in de strijd gooien en dan ziet je zo in vietnam

  • 01 Juni 2010 - 10:14

    Alexandra Snouck H.:

    Kicken man:D

    xxx

  • 01 Juni 2010 - 12:23

    Tytsy Willemsma:

    Ik heb je horen spelen in de Refter! Geweldige actie en fantastische prestatie dat je nu omhoog geklommen bent naar de 6e plaats!

    Tige lokwinske oant safier!

  • 01 Juni 2010 - 19:36

    Koobra:

    GEFELICITEERD, FANTASTICH VOOR JE ZEG. WIJ WILLEN JE OOK NOG STEUNEN EN SUPPORTER WORDEN. ZONDAG WAS NIET GELUKT VAN ONS. MAAR NU BEN JE TOCH 1 VAN DE 6. GAAF HOOR. IK HEB ER ALLE VERTROUWEN IN DAT HET GAAT LUKKEN JE BENT EEN KANJER. EINDELIJK HEB IK JE FOTO'S BEKEKEN VAN GAMBIA. JIJ TUSSEN ALLE DONKERE MENSEN(OOK VEEL MANNEN)LIJKT WEL EEN BLONDE GODIN. HET VALT ZEKER OP. WE ZULLEN AAN JE DENKEN. SUCCES MET JE GESPREK. VAN STOKJE VAN KOOBRA

  • 01 Juni 2010 - 19:41

    Myranda:

    Gefeliciteerd meid!
    Moet je mij niet bedanken met het geweldige idee of de refter te vragen om daar te spelen? :P

    Veel succes mijn Vietnamese loempiaatje!

  • 01 Juni 2010 - 23:24

    Loes Curacao:

    Wij hebben gezien dat je grote enge naaldpika's uit kleine kinder- voetjes kan halen zonder al te veel pijn.

    Je bent een echte held die niet alleen Curacao maar ook Vietnam kan gebruiken.

    Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 74438

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: