Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun...

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

03 Augustus 2011 | Duitsland, Fulda

Vorig weekend heb ik in Berlijn een ketting gekocht met een hangertje in de vorm van een uil. Ja, een uil. Als je op de oortjes van de uil drukt, gaan de vleugels open en zie je een klokje, echt super schattig! Grappig dat ik mezelf vond, zei ik gelijk: 'Time flies!' en het klopt, time flies when you're having fun! We zijn hier al bijna 3 weken en we gaan over iets meer dan een week alweer weg! Zo vreemd om je te beseffen dat alles wat je je thuis hebt gemaakt - de routine van om 7 uur opstaan (ook na de beruchte stapavondjes), de Duitse lessen waar je tegenop ziet, de vrienden die je hebt gemaakt, de insiders jokes en de sukkeltjes van de klas - straks alweer voorbij is!

Het is alweer een tijd geleden dat ik een blog heb geschreven, een week ongeveer, dus ik zal een korte samenvatting geven. Donderdag hadden we na de lessen een officiele welkomstbijeenkomst bij de burgemeester waarna we een rondleiding door het stadskasteel kregen. Leuk enzo, maar na de woensdagavond-Museumskelleravond (=discotheek) waren we heel moe. Maar dat weerhield ons er natuurlijk niet van om 's avonds weer even de kroeg in te duiken! De volgende ochtend was ik net op tijd voor ons tripje naar Antoniusheim (ik werd om 8 uur wakker en om half 9 moesten we verzamelen... om 8.22 was ik present!) Antoniusheim is een sociale werkplaats en het was super gaaf om daar een rondleiding te krijgen! Ze maken daar prachtige dingen (dat is een hint voor souvenirs) en we mochten overal kijken, lopen en vooral: praatjes maken met de mensen. Zo enthousiast waren ze!

Vrijdag zijn we naar Eisenach/Wartburg gegaan, een prachtig kasteel boven op een heuvel. Het kasteel is erg oud en we hebben natuurlijk weer een rondleiding gekregen :) Onze tourguide was hilarisch, hij sprak zo melodieus dat je wel op moest letten! Inside joke: you can only... IMAGINE! Die avond zijn we naar de kermis gegaan, geweldig! Natuurlijk een paar biertjes gedronken, een suikerspin gegeten, in de over-de-kop-en-heen-en-weer-misselijkmakende-ronddraaiende attracties geweest en toen lekker slapen want om 7 uur zaterdag moesten we alweer verzamelen voor Weimar.

Zaterdag dus Weimar, eerst een rondleiding door het concentratiekamp Buchenwald gekregen. Het was regenachtig, druilerig triest weer en hoewel er natuurlijk nooit een goede stemming voor een concentratiekamp is, was dit wel de beste. Het was enorm indrukwekkend om daar te zijn, ik was nog nooit in een concentratiekamp geweest en moest af en toe behoorlijk slikken. Meest bizarre ervaring was toen we in de lijkenkelder stonden... ik zal details besparen maar ik kreeg er enorm kippenvel van. Daarna gegeten en we hebben de tour een keertje over geslagen, werd te veel van het goeie. 's Avonds eerst een feestje bij een jongen thuis en daarna na een club, was helemaal geweldig!

Zondag een rustige vrije dag, eindelijk! Heb m'n aanmelding voor de Roosevelt Academie toen bijna afgemaakt (hij is inmiddels op de post, hopen dat ie op tijd aankomt!) en lekker vroeg op bed.

En toen was het alweer de derde week! Maandag was een bekende maandag-maandag, oftewel: moe, duf, geen zin. We zijn begonnen met de nieuwe seminar: Intercultural Communication. Om eerlijk te zijn had ik me er meer van voor gesteld.. maarja, de lat lag na Project Management (waar ik een A voor heb gekregen!) ook wel erg hoog. Dinsdag hadden we weer een gewone dag, behalve dan dat het eindelijk mooi weer was! Ja, je leest het goed, HET WAS MOOI WEER! Vandaag ook nog een beetje, maar het zou vanavond weer minder worden. Maar gister! Super. We hebben gevolleybald (bij het zwembad, buiten dus) en daarna, natuurlijk, gezwommen! Heerlijk :)

Dus. Time flies! Nu ook, ik moet zometeen weer naar Duitse les! Binnenkort meer :)

Liefs

  • 03 Augustus 2011 - 12:00

    Marjolein:

    Wauw, een A! Super :)
    Heb nog steeds je kaartje niet binnengekregen trouwens.. :(

    En wat houdt Roosevelt Academie precies in?
    Veel plezier nog!! Kus

  • 03 Augustus 2011 - 12:40

    Lilian Franck:

    Hej lieve meid, ja de tijd vliegt! Een teken dat je het naar je zin hebt en dat kan ik me levendig voorstellen. Knap dat het je lukt om je koppie erbij te houden ondanks alle fun-activiteiten. En eindelijk mooi weer...... dan ziet de wereld er heel anders uit, he?

    Een concentratiekamp is confronterend en heftig, opdat het nooit vergeten wordt. Wij hebben hier 'The pianist' pas geleden gezien, erg goede film met vergelijkbaar thema.

    Tot gauw tot hoors, houd je goed, een dikke knuffel uit Zweden.
    Mam

  • 03 Augustus 2011 - 14:43

    J.v.d.eoude-leen:

    Hi Kyra. wat weer een avonturen, heel goed. het leven in Leiden is straks maar suf .dat bezoek aan Buchenwald zal je je hele leven bijblijven denk ik. Hier hebben we ook enkele dagen mooi wer gehad. Anko,Sharon en jongens waren hier zondag. morgen weer naar Curacao. gefeliciteed met je A. nog wel je best doen de laatste week, hoor. Liefs van Oma

  • 04 Augustus 2011 - 06:03

    Aury:

    Lieve Kyra!
    Ik heb vandaag eindelijk eens even de tijd genomen om een deel van je verslagen door te lezen. Wat zijn dat er veel voor 3 weken:P Dat wat ik gelezen heb klinkt echt super en het lijkt me echt een ervaring die je gewoonlijk niet snel meemaakt.
    Ja en de tijd vliegt zeker, maar ook des te meer reden om van ieder moment te genieten!
    Met mij gaat alles goed, ik ben nu een week in Melbourne en heb eindelijk bijna alles dat nog geregeld moest worden in orde.
    Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 74421

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: