Spijbelen, slapen, shoppen... Verbranden??! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Spijbelen, slapen, shoppen... Verbranden??! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Spijbelen, slapen, shoppen... Verbranden??!

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

08 Augustus 2011 | Duitsland, Fulda

Donderdag heb ik gespijbeld. We hadden maar een halve dag, woensdag waren we op stap geweest, het was mooi weer... ik had er geen zin in. In my defense: ik ben tot donderdag naar alle lessen gegaan, heb overal actief en enthousiast mee gedaan en vergeet niet dat ik dit 'voor de lol' doe: ik krijg geen credits hiervoor. En het was heerlijk! Donderdag hebben Ottje en ik een beetje geshopt, gechilled maar vooral: eerst uitgeslapen! De groep was naar Frankfurt, maar alle leuke musea waren al vol dus daar zijn we ook niet heen gegaan. Vrijdag vertrok de groep naar Keulen en Bonn, maar ook daar ben ik niet naartoe gegaan. (Dat had niks met spijbelen te maken, het was facultatief en ik vond het te duur) Ik ben zoo blij dat ik het weekend thuis ben gebleven! Imagine: vrijdagochtend, ik bel Vincent: wat doe jij vandaag? Hij: nog niks, jij? Ik: Ook niks, laten we ergens heen gaan. Hij: ja is goed, waar wil je heen? Ik: uuhm... Frankfurt is dichtbij? En binnen een paar uur waren we in Frankfurt. We hebben Matt, uit Amerika, ook mee gesleept en daar gingen we! Gelijk een hostel opgezocht, vlakbij het station en toen de stad in gegaan om te shoppen, erg belangrijk. Daarna zijn we naar de nieuwste Harry Potter film gegaan, wauw!! Echt super, super gaaf! Amazing, superduper fantastic, intense, great! Van tevoren hebben we bij een Amerikaans restaurant gegeten, Matt en Vincent hadden hetzelfde shirt gekocht (knalrood met de tekst DAMN!) en ze waren super grappig. De quotes vlogen me om de oren en we hebben aan een stuk door gelachen. 's Avonds zijn we op stap gegaan, dat wil zeggen, we wilden gaan dansen maar belandden in een Irish pub waar we de hele avond bleven. Mooie verhalen over karaoke enzo aan overgehouden ;)

Zaterdagochtend snel ontbeten en toen weer terug naar Fulda, om gelijk door te gaan naar het zwembad want: het was stralend mooi weer! Natuurlijk waren we alledrie doodmoe en stomme Kyra vergat zich in te smeren.. Dus nadat ik een heerlijk dutje had gedaan (op m'n buik), was ik totaal verbrand (op m'n rug). Ik voel 't nog steeds, hoewel 't al stukkken beter is. 's Avonds zouden we op stap gaan maar we kwamen niet verder dan met een groepje een filmpje kijken en halverwege in slaap vallen..

Het fijne van zo'n weekend weg is niet alleen dat het super hilarisch en gezellig is, maar ook even een break van de groep. Even pauze, even niet altijd op iedereen wachten en even lekker doen waar je zelf zin in hebt. Nu kan ik er weer tegenaan, ik heb echt 't gevoel dat ik een korte vakantie heb gehad! Gister was de groep weer terug uit Keulen en zijn we nog even naar de laatste dag van het Schützenfest (= soort van kermis) gegaan, maar de mensen vallen hier bij bosjes neer, iedereen is verkouden, hoofdpijn, moe, ziekig, dus het werd niet laat. Ik ben (nog) niet ziek (afkloppen!) en ik hoop dat ik dat nog zeker een week zo kan houden! :)

Goed, dat was mijn weekend up-date, ik ga weer naar de Duitse les (hoevaak zeg ik dat wel niet? Ik kan straks echt goed Duits spreken...)

Liefs



  • 08 Augustus 2011 - 13:57

    Durk:

    Genau! Klinkt als een topweekend :) lekker impulsief en onbezonnen ;)
    Damn girl! :p

  • 08 Augustus 2011 - 15:34

    Lilian:

    Ha Wichtje,
    Wat goed dat je even een break hebt genomen en een paar dagen voor jezelf hebt gekozen! Zo'n grote groep lijkt me dodelijk vermoeiend.
    Volgende keer geef ik je factor 50 mee........
    Dikke kus,
    Mam

  • 08 Augustus 2011 - 21:41

    Jo-Renske:

    Kyr, dat doe je goed. Dat "spijbelen" klinkt als een weldoordachte en verdiende actie! Goed gedaan ;)

    Dat weekendje weg klinkt ook echt super. Vet leuk! Heb je veel liedjes gezongen? Ik hoop trouwens niet dat je knieholtes verbrand zijn. Dat lijkt mij echt hels.

    Als je wilt vind ik zo'n weekendje weg met bijvoorbeeld Marjo en Sjan echt ook een leuk idee om een keer te doen.. Eens?

    Dikke kus!

  • 09 Augustus 2011 - 13:30

    Aury:

    Hee meissie!!!
    Klinkt goed allemaal, nog maar een paar daagjes en dan is het alweer voorbij.. Raar he, zo sta je aan het begin van een groot avontuur en even later lijkt het alweer bijna afgelopen. Leer ze nog een paar dagen:P Kus!

  • 10 Augustus 2011 - 08:33

    Danique:

    Kyr!

    Jij oude spijbelaar toch.. (ik had het waarschijnlijk al lang een keer gedaan hoor). Lekker om even tijd voor jezelf te hebben.. Succes met je verbranding en hopelijk val je niet mee met het zieke bosje:) Wij zijn gisteravond weer in Grunn aangekomen na een reis van 35 uur!! Veel plezier nog even,

    kus van je zus

  • 10 Augustus 2011 - 13:40

    Jeff :

    Echt leuk om te lezen wat je allemaal doet! :) Hoop dat je nog een toptijd met hilarische maar ook leerzame momenten hebt en hoop dat we hier in Leiden elkaar snel weer spreken! Tschusssss

  • 18 Augustus 2011 - 09:03

    Al Kyras Vriendinnen:

    Die Vincent lijkt ons echt een toffe vent! Is hij toevallig nog beschikbaar? Dat je zo'n man slechts voor jezelf houdt vinden wij nogal egoïstisch. Sharing is caring. Voorstellen aan ons, Kyra!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 74594

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: