Beyond Schnitzel - The German Experience - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Beyond Schnitzel - The German Experience - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Beyond Schnitzel - The German Experience

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

27 Juli 2011 | Duitsland, Fulda

Eigenlijk heb ik niet bijzonder veel te vertellen aangezien ik maandag al een blog heb geschreven, maar ik wilde per se deze titel gebruiken! En oplettende lezers weten dat ik maandagavond aan The German Experience deel heb genomen: een kookworkshop Beyond Schnitzel!

Het was zeker Beyond Schnitzel, hoewel er wel Weißwurst in voorkwam, ook zo'n (schijnbaar) typisch Duits verschijnsel. Deze worst (die dus wit is) wordt op zondagochtend na de kerkdienst gegeten, samen met een Brezel. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat op zondagochtend willen eten, maar goed, er zijn ook mensen die om half 12 bij de Kota Radja in de rij staan om Chinees te halen... dus wie ben ik om daar wat van te zeggen ;)

Beyond Schitzel hield maandagavond in dat we met ongeveer 12 man gingen koken, Flammkuchen en kässpatzen, Pizza en Pasta met kaas kort gezegd. Op z'n Duits natuurlijk! Typisch Zuid-Duitse gerechten, net als die Weißwurst. Na het koken natuurlijk met z'n allen heerlijk gegeten, veeeel te veel maar volgens mij hoort dat er ook bij hier ;) Natuurlijk hoort er in Duitsland ook een biertje bij! (dit keer een Radler, een biertje gemixt met frisdrank) Na het eten lekker naar huis gegaan, een wasje gedaan en Ottjes enthousiaste verhalen over het kanoën gehoord. En vroeg op bed: tijd om slaap in te halen!

Je zou zeggen dat de wekker om 7 uur uiteindelijk went, maar op de een of andere manier lukt het toch niet echt, zelfs als ik genoeg slaap. Gister dus toch met moeite m'n best uit gekropen en maar weer naar de les, Duitse lessen zijn heel anders nu Ottje én Vincent allebei in C1 zitten: ik kan echt geen Nederlands meer spreken in de les en moet het helemaal alleen oplossen... Wat heel goed voor me is :) Ik denk dat ik over een paar weken helemaal Duits spreek, denk, leef en niet te vergeten eet en drink... en dan mag ik weer naar huis! Gisteravond hebben we weer gevolleybald, super leuk en alles gewonnen, dat maakt 't vanzelf leuk! Het weer was iets beter en gelukkig helemaal droog, dus dat was fijn (we spelen beachvolleybal, buiten op een zandveld, pijnlijk als je duikt maar wel heel gaaf!). Daarna de film Good Bye Lenin! gekeken, een prachtige film die ik al eens gezien had maar oh, zo leuk! En op sommige stukken ook echt te hilarisch voor woorden. En de muziek!! Yann Tiersen op z'n best, geweldig, ik kreeg al kippenvel bij het intro :)

Aangezien we gister weer een avondje thuis besloten te blijven, valt er niet veel meer te vertellen, ik ga over 10 minuutjes weer terug naar de Duitsles en vanavond gaan we feesten! :) (en morgen weer een toets, hoe kunnen ze dat toch zo plannen??) Vrijdag gaan we naar Eisenach/Wartburg en zaterdag naar Weimar, wordt allebei heel interessant. En dan zondag de hele dag vrij! Heerlijk :) ik laat snel weer wat van me horen!

Liefs

  • 27 Juli 2011 - 13:47

    J.vanderwoude-leen:

    Ik ga straks duitse lessen bij je nemen, dat Duits ben ik nodig als ik weer in het Duitse koor ga zingen in Costa Rica. er is nog wel iets blijven hangen van een halve eeuw geleden, maar dat is toch roestig. fijn dat ze jullie ook wat van de Duitse eetcultuur bijbrengen. het is hier vandaag eindelijk eens wat beter weer geworden, een mens leeft op daarbij, Blijf lekker volhouden, het ga je goed, liefs van Oma

  • 27 Juli 2011 - 19:18

    Theo:

    Nooit gedacht dat summerschool zo veelzijdig en afwisselend was. Onthoud de recepten want zodra je terug bent willen wij echt Duits eten! Probeer wat te slapen tussendoor en sterkte met je toetsen. Liefs pappa.

  • 29 Juli 2011 - 12:19

    Jo-Renske:

    Waaauw! Kookles! Beter voer je nog wat van die culinaire praktijken uit in Nederland. Dan kom ik graag wat proeven :)

    Ik ben benieuwd naar je volgende blogs!

    Kus

  • 29 Juli 2011 - 15:29

    Durk:

    Haai meid; ik ben net ook terug uit Duitsland! Ik denk dat niet dat ik straks een goed duits gesprek met je kan voeren want ik heb vooral veel 'genau' en 'schon' gezegd ^^
    Maar ik ben het eens met je paps :P kom zodra je terug bent bratwurst machen!
    Durk


  • 01 Augustus 2011 - 18:49

    Letty:

    Hey Kyra
    Wie gibt in unserem nachbarland?
    You lucky girl dat je dit weer mee mag maken, ongetwijfeld anders als Africa, maar zeker ook leerzaam.
    Maar wat betreft de culinaire hoogstandjes van de Duitsers? ik ben benieuwd...

    Nog veel plezier in het Schnitsel paradijs,

    Groetjes uit Dokkum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 74594

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: