Prüfung - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Prüfung - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Prüfung

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

10 Augustus 2011 | Duitsland, Fulda

Over een half uur start het einde van de ISU: de Duitstoets. Dat waar we allemaal voor gekomen zijn (duh), waar we zenuwachtig voor zijn en waarna we lekker vrij zijn. Ik hoef de toets niet per se te halen (want tja, ik doe dit voor m'n lol, ik krijg er geen credits voor ;)), maar natuurlijk wil ik gewoon een 10! Eerlijk is eerlijk, er zit dan wel geen druk achter, toch begin ik een beetje nerveus te worden. Aan de andere kant: kom maar op. Na deze toets gaan we alleen nog maar feesten! (Dat is niet waar, morgen nog een toets Intercultural Communication, maar dat is een eitje). Het einde komt in zicht, dus het wordt tijd om er nog meer van te gaan genieten!

Vanavond is het Museumskeller-Avond, zoals elke woensdag. Het wordt echt een knalfeest, we gaan eerst verzamelen bij een Amerikaanse jongen, spelletjes spelen en biertjes drinken, en dan naar de club. Ik kan niet wachten! Maar eerst... we gaan straks na de lessen gelijk in de bus, op weg naar Point Alpha. Point Alpha is een oud grensgebied tussen Oost- en West-Duitsland. We krijgen daar een rondleiding, er wordt vanalles uitgelegd en er is een museum. Ik ben hier heeel erg benieuwd naar, het lijkt me ontzettend interessant. Dus. Dat eerst. En dan weer verder feesten :)

Morgenochtend dus nog een toetsje, dan ben ik een paar uur vrij want ik ga niet mee naar de company-visit die middag. In deze vrije tijd ga ik samen met Lauren wat inkopen doen, we gaan een kaartje kopen voor onze Duitslerares en een bosje bloemen. Zij gaat cake bakken en meenemen naar de laatste les.. En dan zitten de lessen er echt op. Zo bizar om te bedenken dat de 4 weken al bijna om zijn! Ottje en ik hebben al besloten dat we in de trein terug gaan huilen en slapen ;)

Vrijdag moet ons appartement schoon zijn en zijn we de hele dag vrij, tot half 6, dan is er een formele afsluiting van de ISU. Daarna gaan we natuurlijk ook nog even feesten, voor de laatste keer allemaal samen (snif) en dan zaterdag alweer naar huis! Het is zo snel gegaan! We hebben zoveel mensen leren kennen, zoveel gedaan, geleerd en ervaren.. Het leuke is dat er over een paar weken alweer mensen uit Amerika langskomen in Amsterdam, dan zetten we het feestje even voort :)

Nog 1 belangrijk, leuk nieuwtje: ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij de Roosevelt Academy! (Marjo: dat is een speciaal soort van geneeskunde-achtige opleiding, 3 jarig, waarna je door kan stromen naar een geneeskundemaster in een aantal steden. Ohja, de Roosevelt Academy is in Middelburg...) Maandag heb ik 't gesprek al, ik ben nu al super zenuwachtig! Zenuwachtiger dan voor de Duitstoets...

Liefs

  • 10 Augustus 2011 - 13:38

    Daniel:

    Jeeej, dan kun je dus misschien toch geneeskunde studeren :D you go girl!

  • 10 Augustus 2011 - 14:31

    Titia Van Der Woude:

    We zitten nog steeds op de boot in friesland, en dan zit jou tijd in Fulda er al weer op. Hadden je graag in Dreieich ontmoet, maar ja je was zo busy, dus een andere keer.We wensen je een goed gesprek voor de 3 jarige studie. Heel veel liefs van tante Titia.

  • 10 Augustus 2011 - 15:31

    Lilian :

    Loesje zegt:

    " Het leven is een feest maar je moet wel zelf de slingers ophangen".
    Volgens mij is het je gelukt om kilometers Duitse slingers op te hangen!

    We zien je gauw.

    Dikke kus,
    Mam

  • 10 Augustus 2011 - 15:46

    Jo-Renske:

    Roosevelt Academy.. WAUW. Damn. Ik duim voor je meisje! Ik hoop dat dat allemaal uitkomt zoals je wenst ;)

    Dit nieuwtje verslaat al het bovenstaande van je blog.. Ik weet nog wel dat je toetsjes ging doen ;) succes! en genietze nog de paar laatste dagen :)

    Kus!

  • 10 Augustus 2011 - 16:24

    J.v.d.woude-leen:

    Lieve Kyra. Wat ben je toch een gelukskikker. wat een heerlijk verslag heb je geschreven. wat heeft het leven nog voor je in petto? ik wens je nog een paar heerlijke dagen en veel succes met je Duits toets. liefs van Oma

  • 10 Augustus 2011 - 20:26

    Marjolein:

    Haha, thanks voor je antwoord, Kyra :P Maar ik heb liever niet dat je naar Middelburg gaat, just so you know ;) Nee hoor, leuk voor je :)

  • 12 Augustus 2011 - 09:53

    Jet:

    Heey Kyra,

    Ik zag toevallig via Sanne's facebook dat je bij de Roosevelt Academy op gesprek gaat. Nu heb ik daar mn bachelor gehaald dus als je nog tips/advies wilt of vragen hebt stuur me dan even een bericht op facebook! Als je motivatie goed is hoef je je overigens niet zo druk te maken hoor (maar eh... per wanneer dan? Want ik heb je liever bij mij in de commissie ;)

    xx Jet

  • 15 Augustus 2011 - 13:28

    Sjanna:

    Omgomgomg! Echt heel erg vet dat je bent aangenomen voor de Roosevelt Academy! Maar omgomgomg, I'm gonna miss you sooo much! En leuke verslagen, 't klinkt telkens als een paradijsje. Cultuur, nieuwe dingen leren en FEESTEN. Ik vraag me af hoe vaak dat woord wordt gebruikt in je verslagen.;) Lieverd, tot overmorgen!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 74449

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: