Home sweet... Middelburg? - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Home sweet... Middelburg? - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Home sweet... Middelburg?

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

17 Augustus 2011 | Nederland, Leiden

Zoals een aantal van jullie inmiddels weten (omdat ik het tegen iedereen die ik tegenkom vertel :)), ben ik toegelaten aan de Roosevelt Academy in Middelburg! Maandag heb ik een gesprek gehad en aan het einde van 't gesprek zei de meneer: 'Ik zie jou hier wel zitten... Welkom!' (in het Engels natuurlijk, want de hele studie is in het Engels). En zo makkelijk was het, ineens was ik toegelaten!

Na een heleboel geregel, werk, huur afzeggen, administratie.. ben ik eindelijk weer even rustig. De hele Roosevelt-ervaring overschaduwt mijn Fulda-ISU-ervaring.. wat heel jammer is, want ik heb een geweldige tijd gehad! De laatste dagen in Fulda waren heel mooi, het afscheid was soms emotioneel maar dat betekent dat we een goede tijd hebben gehad. Lina (een van de tutoren) vertelde dat ze in Duitsland zeggen dat je iedereen die je 1x in je leven ontmoet hebt, nog een keer zult ontmoeten. Daar hou ik voorlopig nog maar aan vast, want ik heb in Fulda een heleboel afscheid genomen en moet binnenkort in Leiden ook afscheid nemen..

Goed, Fulda. Op de toets van Duits, B2 niveau, had ik wonder boven wonder een A! Dus ik sprong een gat in de lucht, ik heb toch iets geleerd! :) De laatste twee dagen vertikte ik het dan ook om Duits te spreken: ik had al genoeg geleerd ;) Die avond natuurlijk weer de gebruikelijke woensdagavond: Museumskeller :) jeej! Het voelde als onze laatste stapavond, wat het ook eigenlijk gewoon was. De volgende dag natuurlijk weer om 8.30 present voor een toets Intercultural Communication, ik heb daar nog geen cijfer van maar het was een eitje, zoals verwacht. Daarna een paar uur vrij, samen met Lauren een cadeautje voor onze Duitslerares gekocht (Rode wijn, witbrood en suiker.. inside joke :)) en toen de laatste Duitsles.. Dat was jammer, ik besefte me dat ik toch wel veel plezier beleefde aan de Duitslessen. Ik weet niet zo goed meer wat we 's avonds hebben gedaan, maar het zal met bier temaken hebben gehad ;)

Vrijdag, de grote afscheidsdag. 's Ochtends en 's middags hebben Ottje en ik heerlijk gechilled, ons appartementje opgeruimd, tasje ingepakt, even de stad in, lekker lunchen en rondwandelen, het was mooi weer! En 's avonds was de afscheidsceremonie.. Het was feestelijk en treurig op hetzelfde moment. Na de officiele ceremonie (met een heleboel foto's, super leuk!) zijn we naar Mark gegaan, de jongen waar we voor Museumskeller ook wel eens zitten. Dat was het echte afscheid voor mij, daar was niet de hele groep, maar daar waren wel alle mensen die ik belangrijk vond, leuk vond, gezellig vond, waar ik afscheid van wilde nemen. Beetje bij beetje gingen groepjes weg en elke keer weer afscheid nemen...

Goed. Dat was dus het afscheid. Zaterdagmiddag de trein genomen, zaterdagavond eindelijk weer thuis! Het was fijn om weer thuis te zijn, ookal duurde de rust welgeteld 1 hele dag want daarna ging de stroomversnelling weer: interview bij Roosevelt, regelwerk, El-Cid (introweek) in Leiden, morgen al naar Lowlands, volgende week introductieweek, week daarna beginnen met de lessen. Gelukkig ben ik wat gewend :)

Liefs

  • 17 Augustus 2011 - 10:54

    Alexandra:

    Woow kyr lekker bezig! Have fun @lowlands!

  • 17 Augustus 2011 - 11:37

    Zus:

    Hallo superdruk, intelligent, ambitieus, bierdrinkend, lief zusje,

    Wat een drukte zeg, niet te geloven (nait te glov'n).. Gelukkig ben je inderdaad wat gewend, zoals pap zegt: 'Kyr leeft op een hoog energieniveau'. Goed uitgedrukt! Maargoed, dan bereik je dus ook wat; goeie cijfers op Duits (sehr gut) en de toegang tot je toekomst, welkom! Wel vervelend voor je dat je zo veel afscheid moet nemen, het zou mooi zijn als je iedereen nog eens een keer tegen zou komen, of in elk geval een aantal mensen..

    Ik hoop dat je je vermaakt op Lowlands, vast wel! Tot horens,

    dikke kus van je zus

  • 17 Augustus 2011 - 12:15

    Broer:


    x allard

  • 17 Augustus 2011 - 13:49

    Oma Jet Van Der Woud:

    wat een belevenissen. wat een emoties, wat fijn dat je nu toch geneeskunde kunt gaan studeren.je redt het!!! Fijn dat ik je even gezien heb zondag. vond dat je haar zo leuk zat. veel plezier op Lowlands, groetjes , Oma

  • 19 Augustus 2011 - 14:37

    Ottje:

    Wat ben je weer lekker druk bezig!!!
    heel veel plezier op lowlands en nogmaals gefeliciteerd met de roosevelt academy! je engels is iig goed geoefend. :)
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 74439

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: