Vamos ala playa! - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Vamos ala playa! - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Vamos ala playa!

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

04 Juli 2012 | Spanje, Santander

Hola! Vanuit het koude (ja echt!) Spanje een kleine update. Zonder enige Spaanse taalkennis stonden Sylvia en ik zondagavond op het vliegveld van Bilbao, gelukkig wisten we toen nog niet hoe lang het vanaf daar nog zou zijn. Gewapend met woordenboek (inclusief hele zinnen!) zijn we een bus gaan zoeken die ons naar Santander zou zoeken, een hele ervaring omdat we niet erg verstaanbaar waren en Spanjaarden over het algemeen niet echt Engels spreken, heel fijn. Toen we uiteindelijk op de campus aankwamen, hebben we snel onze spullen gedropt op onze minikamer en toen zijn we maar de stad in gegaan want... Spanje is kampioen geworden! Op stap gaan zonder Spaanse kennis was weer een avontuur op zich, nogmaals, het is erg slecht gesteld met de Engelse kennis van de lokale bevolking. Gelukkig konden we drankjes bestellen door 'dos' te zeggen en dan te wijzen naar het drankje dat naast ons werd besteld...

De volgende ochtend zouden we eigenlijk een toets moeten doen om te kijken wat ons niveau is, maar gelukkig was er ook een groep voor de complete dommerds zoals wij, dus hoefden we niet eens te doen alsof we wat kenden. Het leren gaat nu wel heel erg snel want we moeten wel gezien de taalkennis van - je snapt me. Sylvia, Monique (ook een Nederlander van Roosevelt) en ik zitten in de klas met een vreemde Duitser van middelbare leeftijd, een vrouw die ik nooit kan verstaan en een Pool. De Pool is omgedoopt tot Pannenkoek want hij is zo vaak bij de Nederlandse groep en we willen natuurlijk wel ongegeneerd over hem kunnen roddelen ;)

We hebben een hele leuke Nederlandse groep hier, allemaal van Roosevelt en de meesten zitten ook bij ons op de campus. Onze campus staat op het schiereiland Magdalena, aan het strand en naast een soort kasteeltje. Het is allemaal ongelooflijk idyllisch... behalve dan dat het net begint te regenen! We hebben de afgelopen dagen heerlijk warm weer gehad hoor, lekker op het strand je Spaanse boekje doornemen is natuurlijk een enorme luxe. Vandaag is het al de hele dag koud en het begint wat te spetteren (just spetter around) dus ik denk dat ik zo maar eens naar binnen moet gaan verhuizen. Pannenkoek gaat voor ons koken (want wij hebben geen keuken hier, helaas) en hij wilde eigenlijk op het strand gaat eten maar ik ben bang dat we vandaag even niet vamos ala playa gaan... Gelukkig zitten we hier nog 3 weken :)

Liefs

• 04 Juli 2012 - 16:22

Marlieke:

Haha, jij krijgt ook maar geen genoeg van het reizen hea! ;) (Stiekem ben ik gewoon hartstikke jaloers...) Als je weer terug bent, moeten we hoognodig een keertje daten om bij te praten!

Ennuhh, Pannenkoek komt me bekend voor ;).
    Liefs!

• 05 Juli 2012 - 00:21

Suus:

Haha just spetter around!! Nice :) je hebt het weer goed voor elkaar mupske!! Ik Ben nu in Sydney met me broertje haha dus dat wordt mooi!! Mup, veel plezier en tot ooit :) liefs xx

• 05 Juli 2012 - 07:38

Zus:

Lief zusje,

Lekkere kleurencombi Kyr, dat rood met geel: ik kijk inmiddels bijna scheel. Dat terzijde.

Natuuuuuurlijk, meteen de eerste avond stappen, hoe kan het ook anders! Gelukkig zit je tussen de dommertjes dus hoefde je geen toets te maken de volgende dag! Gezellig dat er allemaal mensen zijn van Roosevelt.

Veel plezier met Pannenkoek en co. Kus van je zus + Rudi(floep)

• 05 Juli 2012 - 08:47

Jet Van Der Woude:

Wat fijn een berichtje van je te ontvangen. het is hier 24 tot 27 gr, er worden dikke buien voorspeld. je hebt het weer heerlijk lijkt me toe, geniet er van. Goze bastante. Un beso de to Abuelita.

• 07 Juli 2012 - 07:21

Vincent:

Lekker hoor! Vorig jaar maakte ik nog kans om genoemd te worden in de verslagen, desalniettemin blijven ze leuk om te lezen. Veel plezier daar