Een heeeel zwaaaar leven... - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Een heeeel zwaaaar leven... - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Een heeeel zwaaaar leven...

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

18 Juli 2012 | Spanje, Santander

Afgelopen weekend zouden we misschien naar Madrid maar omdat het toch vrij prijzig zou worden en we natuurlijk wel een groep Nederlanders zijn, is dat niet doorgegaan. In plaats daarvan zijn we naar Bilbao gegaan, naar het Guggenheim museum en lekker geshopt. Ik heb de prachtigste schoentjes gekocht! Het museum was enorm indrukwekkend, erg groots opgezet en hoewel ik moderne kunst niet altijd even interessant vind, was dit zeker de moeite waard. Om genoeg credits te halen voor school moeten wij wat extra projectjes doen (en een examen op A2 niveau, leuk als je met 0 kennis aankomt!) en het Guggenheim is gelijk gebombardeerd tot project, handig! We gaan ook een paar keer per week koken - weer een project. Naar de bioscoop? Project. Zo gaat het snel hoor! :)

De lessen die we nu volgens worden behoorlijk zwaar omdat we veel met grammatica bezig zijn, maar dat is juist heel goed want anders zouden we dit zelf uit een boekje moeten leren. Zoals ik al zei, we moeten een toets op A2 niveau halen en dat valt niet binnen het gewone programma van de Summer university. Daarom moeten we zelf een grammatica boekje doorwerken in onze vrije tijd (die we voornamelijk op het strand doorbrengen, jahoor, ik smeer me goed in!) en gelukkig doen we nu dus in de les ook meer grammatica. Pannenkoek is al een paar dagen niet in de les komen opdagen en hij loopt zo ver achter dat ik denk dat hij niet meer mee kan komen... in die drie dagen hebben we alweer zo veel geleerd! Het is ongelooflijk, zo snel gaat het!

Vorige week moest ik denken aan een liedje dat Sanne een keer aan me heeft laten luisteren, van Brigitte Kaandorp. Er waren wat mensen ziek zwak en misselijk en het was niet zulk lekker weer en we moesten huiswerk maken, kortom, het leven was even heel erg zwaar. Gelukkig zijn wij niet de enige die het af en toe moeilijk, moeilijk, moeilijk hebben....

http://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00

Vandaag hebben we even een echte siesta, binnen, op bed, na het eten een beetje luieren. Ik raak enorm gewend aan het Spaanse ritme: na de lunch een paar uur relaxen (op het strand, thuis, bij vrienden...), dan weer wat doen, dan een keertje op zoek naar avondeten en dan lekker de avond nog gezellig doen. Gisteravond schrok ik toen ik zag dat het al 11 uur was toen we het avondeten op hadden! Elke dinsdag is er een feestje op Magdalena, ons schiereilandje, dat om 11 uur begint. Dus wij snel naar huis lopen, douchen, omkleden (en ik m'n prachtige hakjes aan :)) en naar het feest. Helaas was het feest niet aangepast aan de Spaanse tijden: om 2 uur was het alweer afgelopen! Dat is het nadeel aan aanpassen...

Op de zaterdagen zijn we tot nu toe steeds op stap geweest tot een uur of 7, 8 's ochtends (onvermijdelijk als de clubs pas om 4 uur open gaan) en dat vond ik al behoorlijk laat (vroeg...). Mijn docente (een hele leuke, lieve vrouw, jong maar toch wel een jaar of 30/35) vertelde dat ze afgelopen vrijdag om half 10 's ochtends pas thuis was! Mijn lerares kan langer feesten dan ik! Dat wordt dus meer oefenen! ;)

Liefs

  • 18 Juli 2012 - 15:17

    Letty:

    Weer een ervaring rijker!

  • 18 Juli 2012 - 15:34

    Wiesje:

    Eerst de Elfstedentocht fietsen en dan dit. Nee, Kyra, je maakt het jezelf niet gemakkelijk. Arme jij. Zet 'm op he!

  • 19 Juli 2012 - 07:03

    Pappa:

    Estimado Kyra, lo que es un bonito blog. ¿Tienes fotografías? Cuando se duerme los fines de semana? Disfrute de un momento a saludar a Sylvia.
    Amo papá.

  • 19 Juli 2012 - 09:35

    JvdwoudeLeen:

    Querida Nieta. Que vida, que horrible. Aqui en Holanda es mucho mejor. Cada dia lluvia, muy bueno para el jardin. disfrute tu estadia en Espana. Gramatica en woordenkennis is heel belangrijk. Leer nog maar even door. en maak plezier. Un beso de tu Abuela.

  • 20 Juli 2012 - 12:06

    Remco:

    Klinkt erg goed;) groetjes uit Hanoi! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santander

Spaans cursus in Santander

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2012

Adios amigos

24 Juli 2012

Fiesta, siesta y sol

18 Juli 2012

Een heeeel zwaaaar leven...

09 Juli 2012

Het koplamp-effect

04 Juli 2012

Vamos ala playa!
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 74594

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: