Het koplamp-effect - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Het koplamp-effect - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Het koplamp-effect

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

09 Juli 2012 | Spanje, Santander

Na het weekend was het weer een echte maandag vandaag... suf duf en gapend zaten we in de klas, alsof we alle kennis die we vorige week hebben opgedaan alweer vergeten waren moesten we overal heel lang over nadenken en de motivatie was ver te zoeken... We hebben elke dag van 9 tot 1 Spaanse les en dan van 1 tot 2 een cultuur les. De laatste is het ergst, daarbij ben ik bijna in slaap gevallen vandaag. En hoewel we dus al behoorlijk veel aan het leren zijn, als je zo suf in de les zit dan schrik je je elke keer rot als je een vraag krijgt. De hele klas valt stil en je hoort nog net de lerares je naam zeggen en hebt geen idee wat er van je verwacht wordt: het koplamp-effect. Grote ogen, verstijfd en stamelend probeer je dan maar si, si te zeggen... wat niet altijd helpt ;)

Zaterdag zijn we weer naar dezelfde cocktailbar geweest waar we woensdag ook waren, vooral omdat er een hele knappe barman is. Hij lijkt op Tom Cruise maar hij is nog veeeel knapper en hij is ook nog eens surfleraar. Wat wil een vrouw nog meer - behalve dan dat hij geen vrouwen wil. Erg jammer ;) Toch erg gezellig en toen de bar om 3 uur dicht ging, nam hij ons mee naar een club waar hij ook werkt. Tot in de vroege uurtjes gefeest en de volgende dag lekker uitgeslapen, een beetje huiswerk gemaakt en lekker rustig aan gedaan. Na zo'n heftige week was dat ook wel lekker hoor, tijd vliegt hier en we doen zo ongelooflijk veel! Nogmaals, onze Spaanse taalkennis schiet echt met sprongen vooruit als je bedenkt dat ik een week geleden amper hola kon zeggen! Ik zie ons nog staan met ons boekje om te vragen waar de bus gaat.. wat een avontuur :)

We zitten buiten een beetje huiswerk te maken - met prachtige Abba muziek op de achtergrond - en er kwam net een Amerikaans meisje naar ons toe waarvan ik de naam allang weer vergeten ben: gaan jullie komend weekend mee naar Madrid? Nou, waarom niet? We moeten het natuurlijk nog even in de groep gooien (want ja, daar zijn we een groep Nederlanders voor) maar met een beetje geluk gaan we dus volgend weekend een paar dagen naar Madrid :) Ik laat 't wel weer horen!

Adios!

• 09 Juli 2012 - 17:29

Lilian :

Hej Mopje,

Dat klinkt allemaal weer erruug gezellig!
    Veel plezier bij Sinterklaas komend weekend en ehhh, denk je een beetje om je hersencellen?

Veel liefs uit Zweden,
    Mam

• 09 Juli 2012 - 17:32

Jet Van Der Woude-le:

als je dit weekend op de PlazaMayor bent in Madrid denk dan aan je opa en oma en hun 4 kinderen die daar in 1969 waren... het was er toen goed heet. kinderen hadden honger maar voor 9 u. was er nog geen rest. open. dat zal nu wel wat veranderd zijn. wat geniet je toch heerlijk. je trekt het goede leven gewoon naar je toe. Pero: tiene que estudiar un poquito tambien. Un beso, tu Abuela

• 10 Juli 2012 - 07:47

Zus:

Buenas dias feestbeest,

of moet ik zeggen: geschrokken hertje in de koplampen? Tja, dat krijg je er van he.. als je de hele nacht op jacht bent naar knappe barmannen en ander Spaans moois. Jammer dat Tom Cruise zich aangetrokken voelt tot zijn eigen geslacht!

Maarre ik ben het met oma eens: geef die grijze massa af en toe ook eens wat aandacht! Veel plezier!

Kus van je zus