Fiesta, siesta y sol - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Fiesta, siesta y sol - Reisverslag uit Santander, Spanje van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Fiesta, siesta y sol

Blijf op de hoogte en volg Kyra

24 Juli 2012 | Spanje, Santander

Zoals te zien aan de facebookfoto's en te lezen op deze blog, doen wij een heleboel aan fiesta, genieten we van de siesta en nog veel meer van zon, zee en strand! Helaas is daar de afgelopen dagen een (voorlopig) einde aan gekomen want... morgen is de toets der toetsen! Onze toets op A niveau, 3,5 week nadat we hier als dummy's aankwamen en heel druk zijn gaan studeren (en feesten, en zonnen, en shoppen, en zwemmen...), hopen we dat we er klaar voor zijn! Gelukkig hebben we alle projecten nu af (inclusief een toneelstuk over een blinddate in McDonalds, hihi) - dus nu focussen op het examen. Jammer dat net vandaag de concerten van de Semana Grande beginnen..

Vanmiddag hebben Sylvia en ik op het strand geleerd, een bijzondere ervaring... topless in de zon op het strand Spaanse woordjes leren met rockmuziek op de achtergrond... zo beleef je nog eens wat ;) De Semana Grande is dé grote week in Santander, met overal muziek, tentjes met pinchos (kleine broodjes en beleg, heel schattig) en activiteiten. Heeel gezellig maar zoals gezegd, we moeten veel leren.. Gelukkig zit het er morgen allemaal op en kunnen we dan lekker relaxen.

Afgelopen weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan, en tegelijkertijd doen we toch heel erg veel! Elke dag is het weer een zoektocht naar lekker en goedkoop eten (laten we het eens over het eten hebben) en tegen de tijd dat we een beetje bijgekomen zijn van 5 uur lang grammatica, is de dag alweer half voorbij! Als je dan ook nog even langs de supermarkt wil, een paar uurtjes op het strand wil liggen en wat huiswerk wil maken, is het alweer avond en moet je het toch echt over het eten gaan hebben! Na het eten moeten we natuurlijk gaan bedenken wat we die nacht gaan doen, want zoals eerder beschreven, ik heb nog flink wat te oefenen ;) Zaterdagavond zijn we de stad in gegaan en hebben we op een heleboel verschillende pleintjes een pincho en caña (biertje) gehaald, lekker gegeten en weer verder naar de volgende!

Nu zijn we de laatste dagen aan het tellen en hebben we een to do list gemaakt van alle dingen die we nog willen doen (Ice Age in de bioscoop kijken, sushi eten, surfen, slippers kopen en nog veel meer hele belangrijke dingen), en zaterdag vliegen we alweer naar huis. Time flies when you're having fun! Na die test morgen gaan we weer op en top genieten van fiesta, siesta y el sol :)

Liefs

• 25 Juli 2012 - 00:12

Pappa:

Lieverd, veel succes met de toets. De andere zaken die je beschrijft gaan zo te lezen uitstekend! Tenminste, op siësta en fiesta raak je nooit uitgeleerd.

Kusje

• 25 Juli 2012 - 09:11

Jet Van Der Woude:

wat een fijn verslag weer, studeren en genieten. ik wens je nog fijne dagen, je volle verstand bij de examens, een goede thuisvlucht. Liefs van Oma