It giet oan! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu It giet oan! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

It giet oan!

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

11 Juli 2011 | Nederland, Leiden

De bevestiging (Bestätigung) is binnen, het treinkaartje geboekt, de foto voor het persbericht wordt morgen gemaakt en ik heb een nieuwe reis aangemaakt op waarbenjij.nu (erg belangrijk!). Oftewel: it giet oan! Ik ga zaterdag voor 4 weken naar Fulda, Duitsland, naar de Hessen International Summer University. Daar ga ik een vakkenpakket volgen, en Duitse lessen, en er zijn veel verschillende workshops, uitstapjes en gezelligheid! De komende 4 weken komen er mensen van over de hele wereld naar Fulda (ik had er nog nooit van gehoord, zoek maar op op de kaart!) voor deze ISU. Ik heb deze kans gekregen door een beurs vanuit het Vriendschapscomité Crediton-Dokkum-Fulda, wat weer te maken heeft met Bonifatius. Ik ben er in ieder geval erg blij om, ik ga een geweldige periode tegemoet!

En toch... je zult wel denken, naar school in je vakantie? Vakkenpakket, Summer University? Duits leren?! Waarom??!! En gelijk heb je, want het is ook niet iets dat je elke vakantie doet. Heb je eindelijk je P binnen, hard gestudeerd en gewerkt het afgelopen jaar, ein-de-lijk vakantie en wat doe je? Jep, naar school! Je lijkt wel gek! Toch is het niet gewoon school, het is een Summer University. Een verrijking naast je gewone studie, die aan kan sluiten bij je studie of juist iets totaal anders kan zijn. Ja, ik ga leren, maar wel hele gave dingen! Dingen die ik zelf mag uitzoeken. En dingen over een andere cultuur, ik ga mensen leren kennen van over de hele wereld! We gaan zulke gave dingen doen.. Ik ben erg blij dat ik dit mag doen en ik krijg er steeds meer zin in!

Zaterdagochtend vertrek ik om 9 uur uit Leeuwarden (ja, vanuit Leeuwarden is het een stuk goedkoper! Daar heb ik de extra reistijd wel voor over...) en dan kom ik om 4 uur 's middags ongeveer in Fulda aan. Daar worden we in de watten gelegd, alles wordt verteld en we worden naar onze accommodatie gebracht. Zondag is een kennismakingsdag en maandag begint het echte werk. Ik hou jullie op de hoogte :)

Liefs

  • 11 Juli 2011 - 19:19

    Lilian:

    Gelukkig ligt Fulda een beetje dichter bij huis............
    Nog 5 nachtjes slapen en dan is het zover! Al een beetje last van inpakstess?
    Succes lieverd, we horen gauw van je,
    Dikke knuffel uit Zweden,
    Pap en Mam.

  • 12 Juli 2011 - 07:19

    J.van Der Woude-Leen:

    Hallo Kyra. Wat ben ik blij voor je dat deze kans je geboden wordt, je zult ervan genieten. Duitsland is een heel mooi land, straks ben je weer en goede levenservarting rijker. Goede reis, veel plezier, liefs van Oma

  • 12 Juli 2011 - 19:06

    Bianca:

    Hey wat leuk: ben net terug uit Fulda: reis van 1 dag met het Bonifatiuscomitee: ga je volgen hoor!
    Misschien kunnen we nog wel wat doen voor elkaar!
    Heb iig kontakt met de redacteur daar van FuldaInfo.de: misschien wel je zijn facebook account om er wat mee te doen?
    Groet Bianca

  • 13 Juli 2011 - 07:54

    Rudolf J. Boersma:

    Kyra, Een hele goede reis en heel veel plezier in Fulda. Misschien zien we elkaar zaterdag daar nog.. M.vr gr Rudolf J. Boersma, Vriendsschapscommité Dokkum-Crediton-Fulda

  • 13 Juli 2011 - 13:14

    Daniel:

    Jemig ,wat heb jij toch weer een mazzel dat je dit mee mag maken. But then again: je werkt er wel ontzettend hard voor. Maak je het je daar niet te druk?

    Groetjes en veel plezier,

    Daniel

  • 13 Juli 2011 - 22:19

    Mark:

    Hey Kyra, wat gaaf dat je dit mag doen. Zag het op Twitter staan. Veel plezier/succes.

    Groeten Mark (JPD)

  • 14 Juli 2011 - 11:57

    Kyra Franck:

    Bedankt allemaal voor de lieve/leuke/aardige/fijne reacties! :)
    Bianca: ik hoorde daar al over! Ik zou het leuk vinden om zijn facebook te hebben, dan kan ik contact met hem leggen, wie weet wat de mogelijkheden zijn!

  • 14 Juli 2011 - 17:58

    Alexandra:

    Hee Kyr!

    Wat leuk! Heel veel plezier en succes! Al dat Duits is mij niet weggelegd haha;)

    Als je terug komt moeten we nu echt is zelf sushi maken. En je P gehaald dus super goed joh!!!

    xxx Alex

  • 17 Juli 2011 - 16:09

    Stefanie:

    Hey Kyra, supergaaf dat je dit doet joh! Heb er heel veel bewondering voor:)! Wat heb jij een energie!! Geniet en ben benieuwd naar je belevenissen. Kus, Stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 74638

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: