Wie neemt de shampoo mee? - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Wie neemt de shampoo mee? - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Wie neemt de shampoo mee?

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

06 Mei 2014 | Nederland, Groningen

We kwamen elkaar tegen in Middelburg, Isolde en ik, op een feestje ter ere van de aankomende herfstvakantie. Enigszins onder invloed van wat biertjes en de euforie van een weekje vrij raakten we erg enthousiast aan de praat over reizen - en dan voornamelijk de plannen die we nog hadden. Beiden hadden we alleen één probleem: geen reisgenoot. Nogmaals enigszins onder invloed van bovenstaande factoren, besloten we samen een reis te maken (en dat ook maar direct aan alle aanwezigen te verkondigen). Waar naartoe wisten we nog niet; wanneer? Tja, ergens na mijn afstuderen. Maar dat het een goed idee was, daar waren we heilig van overtuigd.

Gelukkig waren we nog helder genoeg om af te spreken de volgende dag te gaan lunchen onder het mom 'als het morgen nog steeds een goed idee is, gaan we dit doen.' Zo gezegd, zo gedaan en de eerste plannen werden gesmeed. Halverwege november 2013 begonnen we met de grote vragen: waar, wanneer en hoe lang.

Na veel plannen en een date met Lennert van Kilroy Utrecht werd het idee tastbaar: we gaan vanuit Moskou de Trans-Siberië Express nemen, via Irkutsk naar Ulaanbaatar (de hoofdstad van Mongolië) en Beijing. In Mongolië gaan we een 3-weekse overland tour maken, wat betekent dat we gaan rondreizen met een groep in een omgebouwde vrachtwagen en voornamelijk zullen kamperen of bij nomaden slapen (echt heel gaaf, zie link voor meer info: http://www.dragoman.com/holidays/details/silk-route-between-ulaanbaatar-and-ulaanbaatar). Na nog meer plannen en regelwerk met visa, inentingen en survival-kits kopen, werd het steeds echter. En nu is het tijd voor de laatste plannen: hoe laat moeten we op Schiphol zijn, welke schoenen doe ik aan en wie neemt de shampoo mee? Afgelopen weekend waren we beiden weer in Middelburg en zelfs op dezelfde locatie als die eerste beruchte avond. Het kringetje is rond: we gaan bijna vertrekken! Na zo'n lange voorbereiding is dit besef eindelijk ingedaald. Het gaat echt gebeuren, we gaan echt weg; it giet oan! Isolde neemt de shampoo mee.

Liefs

• 06 Mei 2014 - 22:02

Lilian :

en jij dus de scheerschuim?
    Spannend hoor! blij dat we je morgen nog even zien,
    Kus Mam

• 07 Mei 2014 - 01:24

Suus:

Fantastisch! Echt super leuk en heel veel plezier voor jullie :) maak veel foto's van alles en als je nog tijd en geld hebt zijn Isolde en jij altijd welkom in het mooie Australie!!! Super veel plezier, geniet en BELEEF! liefs xx

• 07 Mei 2014 - 10:47

Sjanna:

Jaaaa Kyrtje!

Zo tof dat jullie op pad gaan en wat vooral ook een bijzondere route! Graag blijf ik op de hoogte van alle avonturen. Hele dikke kus en succes met vroege opstaan. ;)

<3 <3 <3

• 07 Mei 2014 - 10:47