Aangenomen - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Aangenomen - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Aangenomen

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

07 December 2009 | Gambia, Kotu

Jeej! Goed nieuws! Vandaag ben ik 'aangenomen' bij het MRC. Ik weet niet of je aangenomen wordt als je vrijwilligerswerk gaat doen, maar feit is, ik ben binnen. Wat ik precies ga doen is nog steeds een vraag, maar ik kom bij de clinical services terecht. Yes :)

Vanochtend ben ik met Syrfo weer naar het MRC geweest, twee weken geleden waren we er ook met z'n tweeen en het duurde maar en het duurde maar, want zij zouden contact met ons opnemen maar degene die er over ging, hoorden we vandaag, was op vakantie. En niemand die je dat verteld natuurlijk, nee, dit is Afrika. Anyway, wij vandaag van hot naar her rennen (ok, sloffen, we zijn wel in Afrika) en veel praten en gelukkig kwamen we de goeie mensen tegen en hielp een aardige jongen ons, want anders was ik zekersteweten verdwaald. Het MRC, Medical Research Council, is een gigantisch complex. Het is gesubsidieerd door de Britse regering en naast de functie als ziekenhuis voor de hele bevolking (dus ook/voornamelijk de arme mensen) doen ze er ook veel onderzoek.

Goed, woensdag begin ik dus bij MRC. Oh, dat had ik nog niet verteld. Mijn splinternieuwe supervisor vroeg, wanneer wil je beginnen? Nouja... as soon as possible? Ok, woensdag? Ok, doen we. Dus morgen nog een dagje strand en dan begint het echte werk! Waar ik nu ook wel aan toe ben hoor, ik heb bijna 3 weken een heerlijke vakantie gehad maar ik vind dat ik nu ook wel moet gaan doen waarvoor ik hier gekomen ben.

Verder was afgelopen week eigenlijk heel rustig. Niet veel spannende dingen gedaan, maar dat is ook niet raar als je het vergelijkt met douchen zonder stromend water en het slachten van schapen. Oh, over schapen gesproken! Gisteravond hebben we mijn schapenpoot opgegeten! Hij zat door de Benechin, een gerecht dat in 1 pan wordt bereid met rijst, groente en vlees (bene=één en chin=pan/pot). Lekker lekker, schapie! Toch moest ik wel even denken aan het schaap in de compound, dat lag te stuiptrekken nadat de keel opengeneden was. Sorry, ik zal niet te veel onsmakelijke details geven. Het was lekker.

Ik heb trouwens al een heleboel souvenirs gekocht, van groot tot klein! En twee tassen voor eigen gebruik, voorlopig in ieder geval. Het is hier zo spot goedkoop, voor een grote strandtas betaalde ik nog geen 5 euro en voor een tas van Friis & Company nog geen 8. Niet te geloven.

Nou, aangezien ik dus geen schapen heb geslacht en me gewoon heb kunnen douchen afgelopen week, laat ik het voor nu hier maar bij. Er komt snel een verslag over de eerste dagen bij MRC!

Liefs

  • 07 December 2009 - 17:58

    Lilian :

    Hej Lief,
    Geweldig voor je die baan, eindelijk maar toch.......en wat weer een mooi verhaal. Zo te horen wil je nog lang niet naar huis komen. Goed zo!
    Pakjesavond was erruug anders zonder jou.
    Tot gauw tot mails,

    Kus Mam

  • 07 December 2009 - 18:33

    Jvdwoudeleen:

    Hi Kyra. wat ben ik blioj voor je dat je je nu aan het werk kunt gaan wijden waarvoor je eigenlijk bent gekomen, ik hoop dat je het fijn vindt. succes. met mij prima, op naar de Kerst. Liefs, Oma

  • 07 December 2009 - 19:56

    Alexandra Snouck H.:

    Hee!
    Super fijn voor je dat je aan het werk komt!
    Heel veel succes:D

    en een leuk stukje weer;)

    xxx Alex

  • 07 December 2009 - 20:11

    Ronald:

    Hey Kyra,

    Fantastisch dat je nu eindelijk aan de slag kan en het zo goed naar je zin hebt. Al het niet zo ver weg was zou ik een paar foto's komen maken!

    Groetjes,
    Ronald

  • 08 December 2009 - 09:18

    Gabriella:

    Hai Kyra,
    Wat leuk dit allemaal te kunnen lezen. Zeker weten is het een cultuurshock, jij heet daar toubob, wij waren de mzungu in Kenya. Daarom vind ik Latijns Amerika zo relaxed, je valt niet zo op!
    Zet 'm op in het MRC. liefs. Gabriella

  • 08 December 2009 - 12:28

    Martijn De Groot:

    Hey Kyra!

    Leuk om je verhalen zo te lezen zeg!
    Ben benieuwd hoe het gaat in het MRC!

    Btw, word wel tijd voor een fototje!:d

    Liefs Martijn.

  • 08 December 2009 - 13:55

    Danique:

    Lieve Kyr,

    Gefeliciteerd met je plekje in het MRC! Nu maar eens aan het werk, goedzo!

    Ik lees trouwens een boek over gebruiken in Afrika, ik val echt steeds bijna van mn stoel van verbazing. Gelukkig niet helemaal, anders zou het niet goed komen met me. Maar anyway, wat een andere wereld!

    Lekker verhaaltje over dat schaapie trouwens. Maar goed dat je geen ambities hebt als dierenactivist.

    Ik mail je trouwens binnenkort even terug, ik heb je mailtje al wel gelezen hoor!

    Geniet ervan en succes op je eerste werkdag morgen, ik zal aan je denken.

    Liefs en een dikke kus van je zus

  • 10 December 2009 - 18:14

    Willy:

    hey kyra

    ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar,
    geniet er van meid.
    wel leuk dat je zo wordt meegenomen het binnenland in, dan maak je ook alles mee met de bevolking en kun je je beter verplaatsen in hun gewoontes.
    succes met je baantje, dat zal ook vast een hele ervaring zijn

    gr willy

    houd je je hutje goed bij?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kotu

Vrijwilligerswerk in Gambia

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Home sweet home

22 April 2010

De laatste dag

15 April 2010

Happy birthday to me

07 April 2010

Pasen in de rimboe

29 Maart 2010

Aftellen
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 74594

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: