De laatste dag - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

22 April 2010 | Gambia, Kotu

De laatste dag, ik kan me nog zo goed herinneren dat ik schreef over de eerste dag, de eerste week en de eerste maand... en nu is de laatste dag aangebroken. Ik heb geen tijd voor een lange blog want ik het 't druk druk druk, maar een kleine update:

Gister laatste dag bij Marina, kreeg dinsdag bij de Year 1/Year 2 assembly al een afscheidsliedje en gister met alle belangrijke personen van de Junior School ('toevallig' allemaal vrouwen, go girls) een officieel afscheid. Een hartelijk afscheid, net als dat ik een paar weken geleden een heel hartelijk welkom kreeg. Heb lieve cadeautjes gekregen en ben altijd welkom :)

Gisteravond naar de zus van Marie vertrokken, in Lamin. Daar de nacht doorgebracht (ik zal niet zeggen 'geslapen', want dat heb ik amper..) en vanochtend vroeg op pad om nephaar te kopen en m'n haar te vlechten. Ze is van half 10 tot half 3 bezig geweest en het deed en doet nogsteeds heel veel pijn, maar het resultaat mag er zijn want 't is super mooi. Pijnlijk, maar mooi. Wie mooi wil zijn...

Uiteindelijk was ik om half 5 thuis en het was zo warm dat ik helemaal kleefde dus gelijk een douche genomen en toen inpakken.. Ik heb zeker weten overgewicht (m'n koffer, ik niet). Nu maar hopen dat m'n vliegtuig (op tijd) vertrekt, maar ik geloof van wel. Morgen nog eventjes bellen.

Het weekend heb ik flink gestapt, en ben ik naar een naming ceremony geweest met Basa, dus ik was heeelemaal kapot maandag maar zo hoort het, 't laatste weekend. Vrijdagavond met Jalang en haar geheime vriendje op stap geweest, zaterdagavond met Mouna en Fatoumata, collega's van Marina en wat vrienden van hen. Veel, heel veel gedanst en lol gehad, zondag kon ik niet lopen.
Zaterdag overdag dus naar de naming ceremony, wat heel interessant was. Had m'n nieuwe Afrikaanse dress aan, inclusief hoge hakken en tierelantijntjes dus was helemaal in stijl. Heb weer gedanst, en foto's en filmopnames gemaakt. Geslaagde dag, half 11 's avonds thuis en gelijk maar door op stap.

Had ik al gezegd dat ik zondag kapot was? En maandag ook? Ja.

En nu is het einde echt in zicht, morgen afscheid nemen bij MRC en dan om 7 uur 's avonds vliegen. Het lijkt nog steeds onwerkelijk...

Liefs

  • 22 April 2010 - 19:54

    Saskia Van Adelberg:

    Goede reis terug en succes met afscheid nemen!

    X Saskia

  • 22 April 2010 - 20:34

    Durk:

    Klinkt als een mooi einde van je tijd in Gambia! Goede reis en geen koffie gooien over de kale dikkerd die naast je zit :p zoals ik deed ;)

  • 22 April 2010 - 20:42

    Danique:

    Hey lieve Kyr,

    Dat klinkt zeker als een mooi einde van je tijd daar. Ik hoor ook een beetje weemoed doorklinken in je verhaal, begrijpelijk! Ik hoop dat je vliegtuig vertrekt (anders wordt het wel een heel kort bezoekje aan Nederland) en dat je een goeie reis hebt.

    Ik zie je pas op Curacao, maar dan hebben we genoeg tijd om alle ervaringen van de afgelopen paar maanden uit te wisselen, ik kijk er nu al naar uit! (en ik ben erg benieuwd naar je haar.. herkennen ze je straks wel op Schiphol??)

    Succes met afscheid nemen en tot heel heel gauw! Love you!

    Dikke kus van je zus!

  • 22 April 2010 - 21:58

    Myranda:

    Kyrtje, ik merk in je verhaal dat je er wel een beetje van baalt dat je weggaat. Heel begrijpelijk! Het is wel wennen in Nederland denk ik.

    Een hele fijne reis. En ik kan niet wachten op jij en je bjoetiefoel (ach ik vond hem grappig) haar te zien.

    Tot snel

  • 22 April 2010 - 22:04

    Lilian:

    Het komt wel goed, schatje!

    Kus,
    Mam

  • 23 April 2010 - 06:23

    Anneke Smidt:

    Hi Kyra,

    Goede reis en alvast welkom thuis!

    Dag!
    Anneke

  • 23 April 2010 - 08:19

    Michelle Brouwer:

    He Kyra,

    Stiekem heb ik al je blogs gevolgd haha, heb alleen nooit gereageerd. Maar nu toch maar wel: wel thuis! Hopelijk willen de vliegtuigen je thuis bregen ;) Het zal wel raar worden om weer in NL te zijn :P Maar ja, echt leuke verhalen heb je geschreven! Veel plezier nog in Afrikaland en een goede reis!

    -x Michelle

  • 23 April 2010 - 09:59

    Jvdwoudeleen:

    Ben net in Ned. wat is het koud hier, maar het wordt morgen gelukkig warmer. Ben benieuwd naar je haar. tot morgen, liefs, Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kotu

Vrijwilligerswerk in Gambia

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Home sweet home

22 April 2010

De laatste dag

15 April 2010

Happy birthday to me

07 April 2010

Pasen in de rimboe

29 Maart 2010

Aftellen
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 74596

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: