Home sweet home - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

24 April 2010 | Nederland, Dokkum

Gistermiddag om half 4 Gambiaanse tijd (twee uur vroeger dan in Nederland) naar het vliegveld gereden, ingechecked, afscheid genomen en door de douane. Tot 7 uur 's avonds gewacht, toen in het vliegtuig, na een uur er weer uit en een uur wachten in een hokje, vliegtuig weer in, vliegen vliegen vliegen en slapen lezen muziekluisteren... en toen landden we om ongeveer 6 uur 's ochtends Nederlandse tijd op schiphol. Paspoortcontrole, bagage ophalen, douane, en daar stonden ze te wachten: pappie en mammie :) Home sweet home, welcome to The Netherlands to me!

Dat is een sterk versimpelde versie van een lange maar niet eens verschrikkelijke reis. Ik was alleen, voor het eerst helemaal zelluf met het vliegtuig, maar zat tot we de tussenlanding maakten op de Kaapverdische Eilanden naast een heel leuk meisje waar ik erg leuk mee gekletst heb, daarna verhuisde ze, de man naast haar verhuisde ook dus ik had drie stoelen voor mezelf. Na even gekletst te hebben met twee dames uit Wolvega (de wereld is zo klein, kom je net uit Gambia, zit je schuin voor twee Friezen) en toen languit liggen dutten/dommelen/luieren. Eigenlijk ging het allemaal best snel, vliegen is zo erg nog niet.

Het was geweldig om m'n ouders na 5 maanden weer te zien en het was echt even een emotioneel moment zoals je ook ziet bij dat tv programma 'Hello, Goodbye'. We hebben foto's gemaakt en slim als m'n moeder was, had ze een dik (maar foeilelijk) vest voor me meegenomen want het was ijskoud! (nu sta ik wel met dat ding op de foto... maar 't is net oars) De piloot zei voordat we landden: het is een mooie dag in Amsterdam, lekker weertje. Momenteel zo'n 6 graden.. Wat?! Pardon? 6 graden?! pff...

De hele reis naar huis ging ook ontzettend snel omdat ik helemaal 'euforisch' was, en ik heb volgens mij aan een stuk door gepraat. Ik had al last van een omgekeerde cultuurshock op het moment dat we schiphol uitliepen, wat een nette straten, wat een orde en wat een mooie auto's. Alles is strak en recht, en gelukkig was het heel rustig op de weg... als ik ook nog een file mee moest maken, was de cultuurshock me waarschijnlijk teveel geworden ;)

Bij thuiskomst hing er een groot spandoek van m'n vrienden aan het huis, welcome back, en allemaal grappige teksten die niet voor publicatie geschikt zijn. Er hing een vlag van m'n familie en allemaal gekleurde vlaggetjes, erg feestelijk, en natuurlijk moest ik weer op de foto (met dat vest nog steeds aan..) Heb m'n broertje z'n bed uit geschreeuwd en kwam erachter dat hij m'n broertje niet meer is... maar m'n grote broer. Toen even rondgelopen en me verbaasd over de luxe, de netheid, hoe schoon en stof- en zandvrij alles is.

Op een gegeven moment belde Remco, kom achterin de tuin. He? Ik, nietsvermoedend, op m'n slippers naar buiten, bevroor ongeveer en zag toen Miepje, Remco en Durk in een bootje aan komen varen, alsof het hoogzomer was. Nog steeds op m'n slippers ze alledrie omhelsd en toen gelijk wat warmers aangetrokken, zodat we een rondje door het pitoreske ( ;) ) Dokkum konden varen.

Ik moet een aantal dingen weglaten, wat zonde is van een geweldige dag maar er is zo veel gebeurd en staat nog zo veel te gebeuren dat het onmogelijk allemaal te vertellen valt... Maar het komt erop neer: het is fijn om weer thuis te zijn.

Vanavond weer een avond ouderwets stappen en morgen om half 6 rijden we weg.... weer op weg naar schiphol. Home sweet home... voor een dagje.

  • 24 April 2010 - 18:15

    Daniël :

    Eindelijk :D:D:D

  • 24 April 2010 - 18:19

    Lilian :

    Hej lieverd,

    Het vest stond je lekker Hollands........

    Heerlijk om onze kritische dochter weer heelhuids thuis te hebben!

    Tot de volgende blog, ben benieuwd naar je volgende avontuur!

    Kus,
    Mam en de rest van de fam.

  • 24 April 2010 - 19:48

    Alexandra Snouck H.:

    Wat een reis weer he! Top dat je terug bent even zandloos;)

    xxx

  • 24 April 2010 - 20:06

    Ciska:

    Hej lieve Kyra,
    Fijn om weer op Holandse bodem te zijn.
    Ik kijk ernaar uit dat je weer ff op ons eiland in Zweden komt, dan kan ik je weer zien.
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dokkum

Vrijwilligerswerk in Gambia

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Home sweet home

22 April 2010

De laatste dag

15 April 2010

Happy birthday to me

07 April 2010

Pasen in de rimboe

29 Maart 2010

Aftellen
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 74594

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: