Aftellen - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

29 Maart 2010 | Gambia, Kotu

Nog 25 dagen. Minder dan 4 weken. 600 uur. Dan ga ik weer terug naar het koude kikkerlandje (wacht, ik hoorde dat het 20 graden in Dokkum is... mag ik ruilen, ik smelt hier!)

Het is een heel dubbel gevoel dat steeds sterker wordt naarmate het vertrek dichter bij komt, aan de ene kant wil ik heel graag m'n ouders, lieve grote zus en kleine grote broer, m'n vrienden en alle andere lieve mensen die ik gemist heb weer zien... Maar ik wil hier nog niet weg! Ik wil niet naar huis maar wel thuis zijn, klinkt dat logisch? Nee, weet ik. Om Durk te quoten: 'Dit klinkt niet logisch, is niet logisch maar ik heb dit gevoel nog nooit zo logisch onder woorden zien gebracht.' Maarja, all good things come to an end..

Gelukkig is het nog niet zo ver, ik heb nog meer dan 3 weken om hier lekker te genieten, waarvan 2 weken vakantie dus dat wordt feest! Vooal omdat Jalang klaar is met d'r toetsweek en ook vakantie heeft, en ik heb bij Marina een hele leuke meid ontmoet, een jonge docent, waar ik veel contact mee heb en we hebben al heel veel plannen om de Easter holidays door te komen!

Deze week bij Marina bestaat uit precies twee dagen, waarvan morgen een sportdag is en we vandaag eigenlijk alleen maar spelletjes hebben gedaan. Het wordt echt steeds leuker bij Marina, nooit gedacht dat ik met zo veel plezier naar school zou gaan! De meeste kinderen van Nursery, Reception en Year 1 en 2 (dus kinderen van 3 tot 7 jaar) kennen me nu en 'Aunty Kyra, are u coming to our class today? pleeaaassee??' Ook met de leraren kan ik het goed vinden, elke ochtend maak ik een rondje hoi-hoe-is-het en have-a-nice-day en natuurlijk heb ik m'n nieuwe vriendin, die in Year 2 lesgeeft en tegelijk pauze heeft met mij.

Vandaag was ik voor het eerst bij een Franse les van Year 1, met de leraar had ik al eerder kennis gemaakt en dat is een hele aardige man, moest heel hard lachen toen ik hem vandaag zag dansen en zingen met de kinderen. Deze kinderen leren hun eerste woorden Frans al op 3jarige leeftijd, dus ik moet bekennen dat ze stukken beter zijn dan ik en ik stiekem wel jaloers ben (sorry? Jij bent 6 jaar en spreekt beter Frans dan ik?? Ik heb 4 jaar Frans gehad hoor!) maar het was heel leuk en ik heb zelfs wat geleerd ;)

Verder heb ik eigenlijk weinig te vertellen, ik vermaak me heel erg en heb heel veel leuke dingen in het vooruitzicht. Het gebruikelijke liedje weer met de foto's, alhoewel ik het usb-stickje nu wel bij me heb maar internet is zooooo traag (elekticiteit is weer 'ns uitgevallen, gelukkig heeft ons super-de-luxe internet cafe een generator maar snel is anders natuurlijk) dat ik het niet eens ga proberen.

Er zitten wel hele leuke foto's tussen trouwens... hmm.... ok, ik probeer 't wel.

Liefs

• 29 Maart 2010 - 19:32

Lilian :

Ja meid, aan alles komt een eind. Voor ons leuk, voor jou wat minder. We halen je van Schiphol, hoor! om je de volgende dag weer naar Schiphol toe te brengen......enfin, Curacao komt qua temperatuur wel een beetje overeen met Gambia. Verder zie ik weinig overeenkomsten. We zijn benieuwd naar de verhalen.
    Dag lief, tot gauw, geniet nog even goed.
    Dikke knuffel,
    Mam

• 29 Maart 2010 - 20:43

Jvdwoudeleen:

Hi Kyra. de 1e foto is eentje voor je komende kerstkaart.iedereen moet die zien. ik ken het gevoel: weggaan met met heel veel weemoed, dat gebeurt mij straks ook weer, nu over 18dagen....zien elkaar in Dokkum, sterkte, goede reis, liefs van Oma

• 30 Maart 2010 - 08:04

Zus:

Dag lieve kleine zus,

Ik begrijp je dubbele, onlogische maar toch logisch verwoorde gevoel helemaal. Ik had er ook last van toen ik bijna terug kwam van Curacao. Gewoon zo veel mogelijk genieten van de tijd die je nog hebt en laat het allemaal maar op je af komen. Je hebt trouwens ook geen andere keuze:)

Nog heel heel heel veel plezier je laatste 600 uurtjes (die nu ik dit typ al gekrompen zijn) en we kijken er naar uit je weer thuis in Dok'm te ontvangen! Denk maar aan Curacao!

Dikke kus,
    van je Zus

• 30 Maart 2010 - 19:22

Durk:

Footoooo's :D:-o

Terwijl ik dit typ regent het hier trouwens, dus klap je paraplu maar uit bij aankomst! Wel afgelopen week even kort een terrasje kunnen pakken :)

Ik vind dat ook zo grappig als je buitenlandse kinderen ziet :P je vraagt je af of ze hoogbegaaft zijn dat ze nu al die taal kunnen :P
    You've got mail ;)

• 30 Maart 2010 - 19:22

Durk:

Footoooo's :D:-o

You've got mail ;)

• 31 Maart 2010 - 09:07

Alexandra Snouck H.:

Hee kyr!

Time flies when your having fun!
    We zijn ook bijna jarig he hahaha:D

Groetjes;)