Pasen in de rimboe - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Pasen in de rimboe - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Pasen in de rimboe

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

07 April 2010 | Gambia, Kotu

Ik bedenk me net dat ik een heleboel feestdagen hier vier, Tobaski, kerst, oud&nieuw, pasen en volgende week m'n verjaardag...

Pasen vierde ik dus in de rimboe. Zaterdagochtend ben ik met Marie en haar nichtje weer naar haar dorp vertrokken en we werden met open armen ontvangen. Wel grappig: de eerste keer dat ik er kwam, bleef ik 1 dag, de tweede keer 1 nacht, nu - de derde keer- bleef ik 2 nachten. Rustig opbouwen ;)
De hele familie was voor pasen naar het dorp gekomen, en ja dat zijn een heleboel mensen! Vandaar dat we 's nachts het bed deelden met 4 mensen... Ik heb inderdaad niet geslapen. Inmiddels kan ik aardig goed met het gat in de grond en de emmer-water-douche overweg, maar als ik wil slapen heb ik m'n ruimte nodig.

Zaterdagavond was een een 'dance', waar we met grote omwegen uiteindelijk rond 11 uur 's avonds waren en ik denk dat we om 4 uur op bed lagen (met z'n 4en dus) en ik was kapot! De hele avond dansen! Wel heel leuk hoor, hoewel ik wel heel veel aandacht trok als (natuurlijk) enige toubob. Maar ondanks m'n vermoeidheid kon ik niet echt slapen omdat er dus 3 mensen om me heen lagen, letterlijk twee naast me een een aan 't voeteneind, en omdat de muziek doorging tot 7 uur 's ochtends en toen het hele huis alweer wakker was en zich klaar maakte voor de komende dag.
Zondagochtend zijn we naar de kerk geweest, ik was donderdag met Marie naar de markt in Serrekunda geweest en heb een Afrikaans topje speciaal voor mij laten maken, zij had nog een rok en ik had nieuwe schoenen gekocht, dus ik was helemaal in (Afrikaanse) stijl naar de kerk. Ik ging bij Marie zitten, wat ik niet had moeten doen want ik had kunnen weten dat ze in het koor zingt. Dus toen moest ik ineens ook meezingen en -bewegen... hmm... lastig, als het in de lokale taal is. Ik heb trouwens leuke foto's gemaakt, van het koor en de begeleidende drummers, van Marie die voorleest en een foto van mij als Afrikaanse kerkganger (hehe)

Maar de foto's... ik zeg niks.

Goed, een heel leuk weekend gehad dus, maar toen ik maandag thuis kwam was ik kapot dus ben ik gelijk maar op bed gaan liggen (wacht, ik ben eerst een douche gaan nemen) en toen ik wakker werd, was het ineens avond. Gister had ik een date naar het strand (ook die foto's komen als ik terug ben in NL) met ja, inderdaad, de knapperd uit het Microbiology lab.

Ik vergeet helemaal te vertellen dat we vrijdag Tiny uitgezwaaid hebben! Die is dus terug naar Nederland, wat wel even wennen is hoor. Het is een stuk minder georganiseerd in huis, we eten veel minder samen en de hondjes zijn heel verdrietig want ze krijgen veel minder aandacht nu. Jalang vindt het ook heel jammer dat Tiny weg is en is in hongerstaking. Ik vind het jammer want nu kan ik met niemand Liverpool Rummy spelen ;) maar ik vermaak me wel. Zoals ik al eerder zei, die laatste paar weken ga ik nog even volop genieten!

Liefs

  • 07 April 2010 - 16:10

    Alexandra Snouck H.:

    Nog even en dan ben je weer in het pitoreske Dokkum! Wat vliegt de tijd zeg!

    Ben benieuwd naar je outfit hahaha:D

    Groetjes

    ps. fijne verjaardag;)

  • 07 April 2010 - 18:15

    Martijn De Groot:

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat!

    Geniet er nog even van!

    Al vast gefeliciteerd!!!

    Kus Martijn de Groot

  • 07 April 2010 - 19:08

    Lilian :

    Hallo lieverd,

    Wat een belevenissen allemaal in die mooie warme wereld daar. Wordt wel weer even wennen straks in downtown Dokkum! (met al die toubobs om je heen)

    Pas nog even goed op jezelf.

    Kus Mam.


  • 07 April 2010 - 22:00

    Jvdwoudeleen:

    wat een fijne ervaringen. Ik was ook met Pasen in de Kerk. en zong mee in het koor, in het Duits dan, de dienst was ook in het Duits, maar niet al te moeilijk. Fijne tijd gehad. geniet van de laatste weken, volgende week mail ik je voor je 19e verj. liefs, Oma

  • 12 April 2010 - 11:24

    Zus:

    Dag lief zussie,

    Zo hej, het is bij jou nu 42 graden zie ik, wat een hitte! Jammer dat Tiny al weg is, ze was gister bij pap en mam hoorde ik. Gek hoor, jij komt ook al bijna terug!!

    Goed teken, want dat betekent ook dat we bijna naar Curacao gaan. Mag je weer liverpool-rummy met ons spelen:) Tot snel zusje, ik heb zin om je weer te zien!

    Dikke kus uit Grunn

  • 14 April 2010 - 06:34

    Lilian :

    Hej grote meid,

    Je 19-de verjaardag vieren in de rimboe, dat moet wel heeeeel apart zijn! Van harte gefeliciteerd, lieverd, we wensen je een mooi nieuw levensjaar en veel confetti op je pad.

    Vandaag gaan we je op bellen en horen graag hoe het voelt om daar jarig te zijn.

    De kadootjes bewaren we natuurlijk voor als je weer terug bent!!

    Tot gauw, tot hoors,

    Kus en knuffel,
    Mam, Pap, Allard, Danique.

  • 14 April 2010 - 12:24

    Klaas En Hieke:

    Lieve Kyra,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We wensen je een gezellige dag!

    Liefs,
    Klaas en Hieke.


  • 14 April 2010 - 13:12

    Monique:

    Hoi jarige Jet!

    Warme verjaardag toegewenst. Bas en ik zitten in het warmste hoekje van de tuin zonnestralen op te vangen en kunnen niet wachten tot het echt iets warmer wordt.
    De verjaarskaart zal ik maar gewoon naar Dokkum sturen, die vind je daar dan wel weer binnenkort.

    Fijne vakantie nog en tot ziens.

  • 15 April 2010 - 13:57

    Fam. Banga:

    Hallo Kyra, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een hele leuke dag gehad daar, weer eens iets anders om je verjaardag daar te vieren! Geniet er nog even van, je bent al bijna weer terug!

    Groetjes, Warner, Ingrid en Rixte

  • 21 April 2010 - 12:03

    Ank:

    hebben zaterdag je spulletjes afgeleverd bij je ouders. Voor vrijdag een goede reis en ik hoop dat alles goed zal gaan, na alle vertragingen van de afgelopen week.
    Groetjes Wim en Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kotu

Vrijwilligerswerk in Gambia

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Home sweet home

22 April 2010

De laatste dag

15 April 2010

Happy birthday to me

07 April 2010

Pasen in de rimboe

29 Maart 2010

Aftellen
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 74594

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: