Microbiology - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Microbiology - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Microbiology

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

30 Januari 2010 | Gambia, Kotu

Helaas mensen, deze week geen nieuwe foto's want ik heb geen idee waar het usb-stickje is, waarschijnlijk heeft Jalang 'm mee naar haar moeder... Maar ik heb weer een heleboel nieuwe, leuke foto's gemaakt dus ik hoop de foto's volgende week weer te updaten!

Afgelopen week heb ik meegedraaid met het Microbiology Lab en ik ben inmiddels een expert in urine-dipsticks. Ik weet precies dat als je het staafje in de urine doopt en het ene vakje verkleurt, dan heeft diegene waarschijnlijk een bacteriele infectie, als het andere vakje verkleurt is er wat mis met de nieren enz enz enz. Ik ben zo slim.

Anyway. Het was echt een super leuke week, het lab is eigenlijk een soort familie. Ze werken met zes mensen de hele dag samen en afgelopen week voelde ik me even part of the microbiology-family. Tutti, de enige vrouw tussen de mannen met witte jassen, deed me heel erg denken aan Thea! Even lief, een knappe vrouw en ze heeft heel veel uitgelegd. Ze lacht trouwens ook net als Thea ;) Ebrima is een ontzettend knappe jongen waar ik woensdag mee ga lunchen, hehe. Er was een student, Amadou, die daar ook tijdelijk meedraait, dus dat was wel handig want hij stelde ook veel vragen. Dan nog twee mannen, die zien jullie wel op de foto's, hopelijk volgende week. En dan was er Kyratje, met een grote witte jas die rustig cultures van uitwerpselen maakt en urine bekijkt alsof ze het al jaaaaren doet. Haha. Het was in ieder geval echt een leuke week met hele leuke mensen. Volgende week ga ik naar het Hematology lab, waar ik afgelopen week ook al een paar mensen van heb ontmoet dus dat moet ook goed komen.

Omdat ik de contacten met de mensen op de ward niet helemaal wil laten verwateren, heb ik afgelopen week steeds in de kantine bij de ward gelunched, wat erg gezellig was en ik word daar echt gemist! Zo schattig.

Gister was ik vroeg thuis (ik hou van Gambia, friday=half day) en kon ik nog met Tiny mee naar het strand, die laat was. En morgen weer naar het strand. Ik word eindelijk bruin!

En dat was het eigenlijk wel weer voor nu... Ik moet nog vanalles voor de decentrale selectie doen, want ja, daar moet ik ook maar echt mee beginnen.

Liefs

  • 30 Januari 2010 - 15:45

    Durk:

    Kyraaa!

    Wat leer jij daar toch veel :P wel oppassen met die usb stick anders eindigt die net als waar je kleren beland zijn ;)

    En het verbaast me niks dat je waar je ook gaat je voorliefde voor lunchen blijft tonen :D

    Vanaf vandaag heet je overigens Ms. Anyway ;) lees je blogs maar eens terug ^^

    Veel plezier verder nog in de laatste dagen van Januari!

  • 30 Januari 2010 - 17:31

    Lilian :

    Hej miss Anyway!
    Dank voor je mail-update! Zo te lezen gaat het nog steeds heel goed met je! Houden zo, meid!

    Geniet van al het moois om je heen en van de warmte, jij bofferd! Hier is't alleen maar wit en koud, ook mooi maar anders.

    Dikke knuffel,
    Mam.

  • 30 Januari 2010 - 20:51

    Jvdwoudeleen:

    Hi Kyra. fijn dat je van alles wat meepikt. straks weet je niet wat voor afd.tekiezen.temp.daar wel hoog, verbrand niet.ikzing hier nu in een duits koor, iets anders.Liefs. Oma

  • 31 Januari 2010 - 00:02

    Letty:

    HEY KYRA, IK LEES TUSSEN DE REGELS DOOR DAT JE LEKKER GAAT LUNCHEN MET EEN KNAPPERT, DE WILLEN WIJ OOK OP DE FOTO ZIEN!!
    ANYWAY.... VEEL PLEZIER

  • 31 Januari 2010 - 14:41

    Danique:

    Hey slimme zuster,

    Ik ben het helemaal met Letty eens, kom maar op met wat kiekjes van die knapperd van je!

    Klinkt goed van dat lab, lekker een beetje in andermans poep en plas wroeten, jij liever dan ik :P Haha nee hoor, ik ben trots op je dat je dit allemaal doet.

    Succes en lunch-ze;)

    Kus van je zus

  • 03 Februari 2010 - 14:37

    Kyra:

    De lunch was zeer geslaagd en jahoor, er komt wel een foto van de knapperd ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kotu

Vrijwilligerswerk in Gambia

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Home sweet home

22 April 2010

De laatste dag

15 April 2010

Happy birthday to me

07 April 2010

Pasen in de rimboe

29 Maart 2010

Aftellen
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 74426

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: