Marina - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Marina - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Marina

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

23 Maart 2010 | Gambia, Kotu

Allereerst mijn welgemeende excuses voor al mijn lieve trouwe lezers die al langer dan een week op hun hoogtepunt van de week (=mijn blog) moesten wachten. Ik heb 't druk druk druk gehad, of eigenlijk niet echt maar voor Gambiaanse begrippen wel. Maar vooral met leuke dingen, eigenlijk alleen maar met leuke dingen, hoewel afscheid bij MRC niet echt leuk was, maar alleen omdat ik niet van afscheid nemen hou.

Want ja, ik heb nu echt afscheid genomen bij MRC, maandag heb ik m'n laatste dag gehad en woensdag een korte power point presentatie gegeven en daarna was 't bye bye zwaai zwaai. Dinsdag heb ik een rondleiding bij Marina International School gekregen, en was ik vroeg thuis want 'je zal wel moe zijn van je trip naar Basse'. Geen probleem, dan ga ik nog even een dagje naar het strand. Woensdag begonnen bij Marina Nursery School, wat echt super leuk is. Ik voel me heel erg welkom, zowel bij de leraren als bij de kinderen. De kinderen moeten natuurlijk eerst even wennen en omdat ik elke paar dagen van klas verwissel, moet ik me elke keer weer voorstellen en moet elke klas weer wennen aan een toubob die ze ineens gaat vertellen wat ze moeten doen, maar na een uurtje is het vreemde er vanaf en accepteren ze mij als echte lerares. Want ja, ik ben een echte lerares op de kleuterschool, met vetertjes strikken en snoetjes poetsen, pakjes drinken open maken en kindjes troosten. Soms zijn ze heel erg druk en vermoeiend, maar wat zijn kinderen toch geweldig! Ik heb het echt super naar m'n zin en vind het jammer dat ik maar zo kort bij Marina ben, er zitten ook nog twee weken vakantie tussen (ok, je hoort mij niet klagen over twee weken strand hoor) dus uiteindelijk ben ik er maar 3 weken.

Om een voorbeeld te geven hoe geweldig kinderen zijn: Asili en Tony zijn dikke vriendjes.
'Tony, why do you like Asili so much?'
'Well, she is so nice and pretty and she helps me with my homework.'
'Asili, why do you like Tony?'
'Because he's white.'

Vandaag ben ik met Year 1 (groep 3) naar het museum in Banjul geweest, ik kreeg de verantwoordelijkheid over een groepje van 7 kinderen en moest maar proberen ze rustig te houden. 'Make a line!' 'Don't touch that!' 'Don't run!' Maar wel heel leuk, in de bus er naartoe was ik bijna net zo kinderlijk enthousiast als de kinderen en we hebben liedjes gezongen en na het museum gepicknickt. Het museum was opzich interessant, vooral omdat ik er ook nog niet geweest was, maar ik heb er weinig van mee gekregen omdat ik dus vooral bezig was politie agent te spelen.

Ik heb nog