Marina - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu Marina - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

Marina

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

23 Maart 2010 | Gambia, Kotu

Allereerst mijn welgemeende excuses voor al mijn lieve trouwe lezers die al langer dan een week op hun hoogtepunt van de week (=mijn blog) moesten wachten. Ik heb 't druk druk druk gehad, of eigenlijk niet echt maar voor Gambiaanse begrippen wel. Maar vooral met leuke dingen, eigenlijk alleen maar met leuke dingen, hoewel afscheid bij MRC niet echt leuk was, maar alleen omdat ik niet van afscheid nemen hou.

Want ja, ik heb nu echt afscheid genomen bij MRC, maandag heb ik m'n laatste dag gehad en woensdag een korte power point presentatie gegeven en daarna was 't bye bye zwaai zwaai. Dinsdag heb ik een rondleiding bij Marina International School gekregen, en was ik vroeg thuis want 'je zal wel moe zijn van je trip naar Basse'. Geen probleem, dan ga ik nog even een dagje naar het strand. Woensdag begonnen bij Marina Nursery School, wat echt super leuk is. Ik voel me heel erg welkom, zowel bij de leraren als bij de kinderen. De kinderen moeten natuurlijk eerst even wennen en omdat ik elke paar dagen van klas verwissel, moet ik me elke keer weer voorstellen en moet elke klas weer wennen aan een toubob die ze ineens gaat vertellen wat ze moeten doen, maar na een uurtje is het vreemde er vanaf en accepteren ze mij als echte lerares. Want ja, ik ben een echte lerares op de kleuterschool, met vetertjes strikken en snoetjes poetsen, pakjes drinken open maken en kindjes troosten. Soms zijn ze heel erg druk en vermoeiend, maar wat zijn kinderen toch geweldig! Ik heb het echt super naar m'n zin en vind het jammer dat ik maar zo kort bij Marina ben, er zitten ook nog twee weken vakantie tussen (ok, je hoort mij niet klagen over twee weken strand hoor) dus uiteindelijk ben ik er maar 3 weken.

Om een voorbeeld te geven hoe geweldig kinderen zijn: Asili en Tony zijn dikke vriendjes.
'Tony, why do you like Asili so much?'
'Well, she is so nice and pretty and she helps me with my homework.'
'Asili, why do you like Tony?'
'Because he's white.'

Vandaag ben ik met Year 1 (groep 3) naar het museum in Banjul geweest, ik kreeg de verantwoordelijkheid over een groepje van 7 kinderen en moest maar proberen ze rustig te houden. 'Make a line!' 'Don't touch that!' 'Don't run!' Maar wel heel leuk, in de bus er naartoe was ik bijna net zo kinderlijk enthousiast als de kinderen en we hebben liedjes gezongen en na het museum gepicknickt. Het museum was opzich interessant, vooral omdat ik er ook nog niet geweest was, maar ik heb er weinig van mee gekregen omdat ik dus vooral bezig was politie agent te spelen.

Ik heb nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kotu

Vrijwilligerswerk in Gambia

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Home sweet home

22 April 2010

De laatste dag

15 April 2010

Happy birthday to me

07 April 2010

Pasen in de rimboe

29 Maart 2010

Aftellen
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 74429

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: