The first days - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu The first days - Reisverslag uit Kotu, Gambia van Kyra Franck - WaarBenJij.nu

The first days

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

11 December 2009 | Gambia, Kotu

Waarom doet internet het nooit als ik wil internetten? Het is gewoon niet eerlijk, ik kom het internetcafé binnen en iedereen is rustig aan het internetten, ik ga achter de computer zitten en internet houdt er mee op. Na een half uur wachten doet internet het nu weer maar goed, daar ging m'n tijd weer. Rustig rustig.

Ik heb de eerste dagen bij MRC erop zitten, wat was ik zenuwachtig woensdag! Ik wist niet bij wie ik moest zijn, Syrfo zette me bij de gate af en tja, daar ga je! Natuurlijk was op mijn eerste dag m'n supervisor niet aanwezig, en gister en vandaag ook niet. Fijn is dat, dan spreek ik met 'm af dat ik woensdag begin, is hij er niet! Maar goed, ik ben die woensdag op de ronde over de kinderafdeling geweest en later bij een lezing en toen vond ik het wel mooi geweest en mocht ik (in m'n eentje!!) in de taxi naar huis. Dat is ook een belevenis, want hoewel het er heel veel zijn, zitten die dingen altijd volledig vol. Het leuke is dat ze ook zo ongelovelijk goedkoop zijn, 5 dalasi, dat is ongeveer.. 15 cent. maar goed, ik moet wel twee taxi's nemen van MRC naar huis want ze rijden vaste routes en je kan in en uitstappen waar je wilt.

Anyway. Na die eerste dag was ik ontzettend moe, het was warm en pff..! Wat een boel nieuwe ervaringen, indrukken en alles in het Engels. Daar had ik niet heel erg bij stil gestaan, maar Tiny merkte terecht op dat dat natuurlijk ook vermoeiend is.

Gister was leuk, woensdag had ik een Britse arts ontmoet die me voor donderdagochtend op de GUM clinic uitnodigde, waar ze mensen met HIV/Aids behandelen. Erg interessant en dr. Peterson heeft veel uitgelegd en we hebben heel leuk gepraat. Na de lunch ging ik met een groep student-verpleging naar hus les, eerst over hoe je een thermometer moet gebruiken (waar we minstens een uur uitleg over gehad hebben, erg interessant) en daarna naar een training voor fieldwork, dus hoe je mensen in dorpen moet benaderen als je een onderzoek wilt doen, en dat was wel echt interessant!

Vandaag was eigenlijk de leukste dag, omdat ik wat meer mensen ken, leuke mensen ontmoet onder de studenten en een stagiair van het training en development office. We zouden van 8 tot 11 les krijgen over o.a. infecties, wat ook weer erg interessant was! Maar dat werd natuurlijk later, ik denk dat we rond kwart voor 9 begonnen, een uur pauze hebben gehad (wat natuurlijk niet ingepland stond) en rond half 1 waren we klaar. That's Afrika. Het allerleukste was dat ze met z'n allen gingen eten, lunch die ze in de kantine klaarmaakten, en ze hadden ook een broodje met omelet voor mij gemaakt :) echt lief, vooral omdat we daarna vrij waren (op vrijdag gaat alles rond 12, 1 uur dicht hier. Ja, ook het ziekenhuis). Dus ik heb weekend! Het is lang geleden dat ik echt weekend had, twee dagen vrij om daarna weer elke dag om 8 uur op je werk te zijn.

Al met al ontzettend leuk, in het begin erg spannend maar ik begin m'n plekje wat te vinden daar. Haha, de security weet inmiddels ook wie ik ben ;) dat zit ook een verhaal achter, want ik moet een ID-badge hebben maar natuurlijk is de head-sercurity er niet dus tja, wat moet je dan? Dan maar een visitorsbadge, en elke dag een keer of twee vragen of die man er al is. Hehe. Ik hoor ze denken als ik aan kom lopen, heb je haar ook weer hoor! Nee, hij is er niet!

Net als m'n supervisor. Niemand weet wanneer hij terug komt, voor hetzelfde geld blijft hij nog weken weg! Maar goed, voorlopig redt ik me wel, ik hoop alleen dat hij er niet te lang over doet.

Goed, nu dus weekend, morgen waarschijnlijk lekker de hele dag op het strand luieren en verder zo weinig mogelijk doen. Heerlijk :)

Tot slot: nogmaals bedankt allemaal voor de leuke, lieve en grappige reacties! Het is echt super fijn om berichtjes te krijgen van vrienden, familie en verre kennissen. Keep posting! :)

Liefs

  • 11 December 2009 - 18:16

    Jvdwoudeleen:

    Hi Kiertje. wat een inte-ressant verslag,deze belevenissen zullen je je hele leven bijblijven. pas op zonnebrand goed insmeren. fijn weekend, Oma


  • 12 December 2009 - 07:57

    Lilian :

    Hej lieverd,
    Mooi om te lezen hoe het daar gaat, prachtig om te lezen hoe jij ermee omgaat!

    Zet h'm op en blijf je best doen en genieten,

    Kus,
    Mam

  • 12 December 2009 - 16:16

    DeMiep:

    Kyrtje..
    Gaaf zeg al die lessen!
    Wel leuk dat het in het Engels is, wel interesant! Ik heb gereageerd op je mailtje (A). Ik wacht met spanning op je reactie hihi. Veel liefs van DeMiep

  • 12 December 2009 - 17:22

    Danique:

    Hey grote zus,

    Good work! Leuk joh, dat je al zo veel leert! En in het begin is het natuurlijk gewoon even wennen. (ik kan je alles vertellen over in je ritme komen na een hele tijd uitslapen..;-)

    Geniet van je weekend en ik mail je echt binnenkort terug! Haha:)Enneuh, goed zonnebrand smeren heh!

    Succes en geniet!

    Kus van je zus

  • 18 December 2009 - 02:23

    Jelmertje!(peterson):

    Hey Kyra!

    Super om te lezen wat je daar allemaal doet!

    En je weet het hea!!
    Als je het ff te druk word,
    doe alles dan op z'n Jelmers ;)!

    Hou je taai meid! En good luck over there!

    Groetjeuhs uit het ( op dit moment koude ) Nederland!

    Jelmertjeuh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kotu

Vrijwilligerswerk in Gambia

Recente Reisverslagen:

24 April 2010

Home sweet home

22 April 2010

De laatste dag

15 April 2010

Happy birthday to me

07 April 2010

Pasen in de rimboe

29 Maart 2010

Aftellen
Kyra

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 74434

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 19 Maart 2017

Zuid-Afrika

12 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Trans-Mongolië Tour

01 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Spaans cursus in Santander

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

ISU Fulda

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Change a life in Vietnam

25 April 2010 - 10 Mei 2010

Vakantie op Curacao

20 November 2009 - 23 April 2010

Vrijwilligerswerk in Gambia

Landen bezocht: